Aquesta iniciativa de l'Ajuntament bonificarà cinc o deu euros en l'adquisició d'entrades per a concerts i obres de teatre, o la compra de discos i llibres
No hi ha excuses per a no visitar la teva llibreria o botiga de discos preferida; passar una tarda al teatre o al cine, o anar de concert. L’Ajuntament de Barcelona ha rellançat el Bonus Cultura, amb l’objectiu de bonificar una part de les compres culturals que es facin a la ciutat i incentivar la reactivació del sector.
Després de l’èxit de la primera edició, amb uns 96.000 Bonus Cultura venuts i un impacte en el sector d’uns quatre milions d’euros, el consistori ha decidit reeditar aquesta iniciativa, perfilant-la per adaptar-se amb més precisió a les necessitats dels diferents agents culturals. Ho ha pogut fer gràcies a la col·laboració de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC), la Cambra del Llibre de Catalunya, el Gremi de Llibreters de Catalunya, el Gremi de Cinemes de Catalunya i el TresC Comunitat de Cultura.
A partir de l’1 d’abril i durant tot el 2021, es podran comprar els nous Bonus Cultura, que suposaran una inversió d’un milió d’euros per part del consistori i s’espera que es dupliqui la xifra venuda en la primera edició. Hi ha més d’una novetat. En primer lloc, hi haurà dues modalitats disponibles: o bé gastar 20 euros o bé 40. A la primera edició només es va poder escollir la segona opció.
Aquest canvi s’ha fet pensant en activitats culturals com el cinema o les llibreries, amb tiquets més baixos que els dels concerts o el teatre. Amb aquesta nova modalitat s’espera incentivar la compra de llibres o d’entrades per al cinema, fent que el ciutadà gasti 15 euros i l’Ajuntament en posi cinc més. En el Bonus Cultura de 40 euros, l’usuari pagarà 30 euros i el consistori posarà la resta. En cap dels dos casos s’inclouen les despeses de gestió, que paga el ciutadà i són de 0,5 i 1 euro, respectivament.
Una altra novetat del Bonus Cultura serà que aquest cop es podrà comprar directament a les pàgines web dels mateixos establiments adherits a la iniciativa. Com en l’edició anterior, també es podrà fer al web habilitat per l’Ajuntament.
Ara per ara, s’han sumat gairebé 200 establiments a aquesta iniciativa. La llista la integren cinemes com els Yelmo, Verdi, Cinesa o Renoir Floridablanca; llibreries com La Central, Laie, Altaïr, FNAC —aquí també es podran comprar discos—, Abacus, la Casa del Llibre, Documenta o Alibri; teatres com La Villarroel, el Tivolí, el Romea, la Sala Beckett, Barts —aquesta sala del Paral·lel també acull concerts— o SAT! Sant Andreu Teatre, i concerts a Apolo, el Palau de la Música, el Liceu o els organitzats per la promotora The Project.
Com en la primera edició, es poden comprar tants Bonus Cultura com es vulgui per persona i no hi ha cap límit per utilitzar-ne més d’un en una mateixa compra. En cas que el valor de la compra sigui superior a 20 o 40 euros, l’usuari haurà d’abonar la diferència, mentre que, en cas que sigui inferior, l’establiment lliurarà un val amb la diferència.
Sant Jordi, una oportunitat per estrenar el Bonus Cultura
El 23 d’abril es presenta com una bona data per estrenar el nou Bonus Cultura. Després d’un any sense el Sant Jordi de sempre, amb una petita celebració a l’estiu, la iniciativa de l’Ajuntament vol contribuir a disparar les vendes. “Pensem que pot tenir una excel·lent repercussió perquè el dia de Sant Jordi és un dia que tothom se sent, afortunadament, gairebé obligat a comprar un llibre”, ha valorat el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé.
Amb la nova modalitat de 20 euros, el consistori espera incentivar la compra de llibres per Sant Jordi i la resta de dies de l’any. De fet, la despesa en llibres només va representar el 10% dels Bonus Cultura de 2020. El teatre va ser el gran triomfador, amb el 87% de les vendes, i els concerts es van situar a l’altre extrem, amb un 3%, tot i que cal tenir en compte que han estat una de les activitats culturals més afectades per les restriccions.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…