Barcelona s’acomiada de la Copa de l’Amèrica mantenint el seu llegat

L'Ajuntament valora molt positivament l'esdeveniment esportiu però descarta tornar a injectar diners públics en la competició, els organitzadors de la qual asseguren que buscaran noves ubicacions perquè volen continuar creixent i portar la competició a altres emplaçaments aprofitant "l'èxit” de Barcelona

Barcelona no acollirà la pròxima Copa de l’Amèrica. Tres dies després de finalitzar la competició, s’ha resolt la incògnita. L’Ajuntament i els organitzadors han valorat molt positivament aquesta edició barcelonina i el llegat que ha deixat a la ciutat, però el consistori descarta tornar a injectar diners públics en la competició, encara que no tanca la porta al fet que l’esdeveniment torni a celebrar-se a la ciutat si ho fa sense necessitar el seu finançament.

No obstant això, Grant Dalton, l’equip del qual tornarà a organitzar la regata en haver estat el vencedor, ha explicat que la competició buscarà noves ubicacions arran de l’oportunitat de creixement brindada precisament per “l’èxit” de l’edició a la ciutat. “El nostre objectiu és aprofitar l’èxit de la Louis Vuitton 37 America’s Cup”, amb l’objectiu d’augmentar l’audiència i la participació en diferents regions i territoris, ja sigui en una o diverses seus.

L’Ajuntament, que ha qualificat “d’èxit” aquesta edició, no preveu tornar a destinar diners públics a la competició perquè tornar a acollir la Copa de l’Amèrica no respon a nous objectius. Els que es van fixar per a aquesta edició, segons el consistori, s’han aconseguit: impulsar l’economia blava, promoure millores en el litoral i projectar internacionalment Barcelona.

La competició ha atret a 2,56 milions d’assistents durant els 59 dies que s’ha allargat la competició, segons els organitzadors

La decisió no s’ha pres fins que va acabar la competició aquest cap de setmana; l’Ajuntament va comunicar dimarts a Dalton la seva decisió de no repetir la seva inversió, situada en uns deu milions d’euros, que se sumen a altres 30 aportats entre Generalitat i Govern central, i altres cinc de la Diputació, al marge dels patrocinis.

Ara, els neozelandesos miren cap a altres destins per a la pròxima edició, i ho fan com “una oportunitat sense precedents per al creixement continu de la Copa de l’Amèrica, a partir de la base de l’èxit més sòlid de la història recent”. Els organitzadors argumenten que volen engrandir la competició, i que “seria difícil ampliar el nombre d’equips a Barcelona en funció de l’espai d’infraestructura disponible a la ciutat”.

Tanca amb 2,5 milions d’assistents

Segons els organitzadors, la Copa de l’Amèrica ha atret a 2,56 milions d’assistents durant els 59 dies que s’ha allargat la competició, entre el 22 d’agost i el 19 d’octubre. Els assistents s’han distribuït entre el race village, les fanzones, les bases dels equips i la zona d’Hospitallity a terra, però també a l’aigua, a bord d’embarcacions que han inclòs 243 superiots.

La competició s’ha celebrat al litoral barceloní. © America’s Cup

La regata marxa; el llegat es queda

D’aquesta manera, una edició ha estat suficient per a imprimir el segell barceloní en la competició. L’estrena de la categoria femenina després de més de 170 anys de competició forma part del llegat que deixa la ciutat en la regata, que ha comptat també per primera vegada amb un espectacle inaugural de la final, i que a més s’ha tancat amb una cita excepcional entre Sara Baras i Josep Carreras.

La ciutat ha deixat empremta en la competició, i la competició ho ha fet a la ciutat, amb transformacions que han afectat sobretot el seu litoral. La reforma del Port Olímpic, l’inici de la rehabilitació de l’edifici del Portal de la Pau i múltiples inversions en el Port Vell formen part d’actuacions que han trobat un revulsiu en la competició, sense oblidar la posada en marxa del bus nàutic.

Interior d’una de les naus restaurades per acollir iniciatives d’economia blava. © Pere Francesch/ACN

A més d’aquesta transformació física del litoral barceloní, la competició també ha servit per a potenciar un sector en el qual la ciutat vol ser referent: l’economia blava. Ho ha fet centrant part del nou Port Olímpic a aquest àmbit, impulsant nous projectes i reconvertint antics tinglados en hub de startups.

Barcelona, que ha reforçat la seva imatge internacional amb la regata, també ha volgut aprofitar la competició per fomentar la pràctica d’esports nàutics, i impregnar la ciutat de la Copa de l’Amèrica amb la Regata Cultural. Ara, la ciutat s’acomiada de la competició donant per assolit el seu objectiu d’obrir la ciutat a la mar, no sols a les seves platges, sinó al seu potencial esportiu i econòmic.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Wiloo, salut dental infantil que diagnostica a través de la Intel·ligència Artificial

Els germans Carlos i Ramon Xam-mar han desenvolupat un model basat en IA que vol…

23 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

Llum verda al conveni que materialitzarà els nous accessos del Port de Barcelona

El Consell de Ministres autoritza l'acord que regularà el finançament i l'execució de les obres…

23 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

Brava Arts i Seat, guanyadors dels premis Impulsa Cultura i Empresa Cultura

La gala anual de la Fundació Catalunya Cultura ha premiat també RCR Arquitectes, en una…

23 d'octubre de 2024
  • Creativitat

Barcelona traça l’admiració compartida entre Miró i Matisse

Una mostra investiga la relació entre tots dos pintors, molt diferents però també molt propers

22 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

Cultural Cetres, 50 anys saciant la inquietud de saber

El club cultural assoleix mig segle de trajectòria com a àgora de coneixement mitjançant cursos,…

22 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

Cecot aferma la relació amb Barcelona

La patronal torna a celebrar la Nit de l'Empresa a la capital catalana, amb un…

21 d'octubre de 2024