Ambdues ciutats busquen captar el turista francès aquest estiu posant en valor l'arquitectura, la gastronomia, la moda o la literatura
Turisme de Barcelona està provant noves fórmules per reactivar el sector, greument afectat pel sotrac provocat per una crisi sense precedents. En aquesta línia, el consorci acaba d’anunciar la seva aliança amb Sevilla per sumar forces i oferir “un viatge amb dues destinacions”. “És la primera vegada que dues ciutats ben posicionades decideixen fer una acció conjunta”, remarca la directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro, sense descartar futures aliances amb altres ciutats.
El principal destinatari d’aquesta campanya compartida serà el mercat francès, tenint en compte que ocupen les primeres posicions dels turistes que visiten Barcelona i Sevilla. Aquest plantejament també s’ha vist motivat per la pandèmia, que obligarà un estiu més a optar pel turisme de proximitat. Renfe, Renfe-SNCF, Vueling, PortAventura World, La Roca Village, l’Acuario de Sevilla o el Palacio de Las Dueñas són alguns dels col·laboradors de l’acció.
El consorci barceloní i el sevillenc han teixit un relat comú que convidi els francesos a visitar les dues ciutats, ben connectades entre elles per tren i avió. Muro assenyala que l’arquitectura, la gastronomia, la moda o la literatura seran alguns dels valors compartits entre les dues destinacions que es reivindicaran en aquesta campanya, deixant que cadascuna els impregni amb les seves particularitats.
Es posarà en valor l’aposta dels arquitectes Aníbal González i Antoni Gaudí per la rajola de ceràmica com a element de decoració; la indústria tèxtil de Catalunya i els vestits de flamenques, i els mercats urbans de La Boqueria i Triana. La figura del poeta andalús Antonio Machado també serà protagonista, amb una especial atenció en la seva parada de camí a l’exili i la mort a Barcelona, recentment declarada com a ciutat machadiana.
L’objectiu de tot això serà captar conjuntament un perfil de visitant amb alt poder adquisitiu, interessat en la cultura, respectuós amb el patrimoni i preocupat per la sostenibilitat, detalla Antonio Jiménez, de Turismo de Sevilla. Així mateix, s’espera donar una resposta òptima a aquells visitants que estan de ruta per Espanya o Europa i només passen 2,7 dies a Barcelona, indica el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, oferint-los destins complementaris que aposten per la gastronomia, l’arquitectura o la literatura.
Una campanya amb continuïtat
La relació turística entre Barcelona i Sevilla no serà només un amor d’estiu i els consorcis d’ambdues ciutats preveuen continuar-la més enllà d’aquesta temporada. “Neix amb caràcter de permanència”, assegura Jiménez. D’aquesta manera, a mesura que vagin obrint més mercats, Estats Units i Orient Mitjà seran els propers objectius, que també es beneficiaran de la promoció feta a París, porta d’entrada a Europa per a molts visitants.
La 'cleantech' factura més d'un milió d'euros mensuals i es fixa com a objectiu per…
Durant molts anys, als ecosistemes emprenedors de Barcelona, la companyia Glovo era presentada com el…
Experts de grans companyies abordaran estratègies per combatre la discriminació i exposaran casos d'èxit i…
Les companyies radicades a la província van engrandir la seva facturació un 20% entre 2021…
El consell d'administració ha decidit per unanimitat tornar a fixar-la a Sant Vicenç dels Horts
La ‘startup’ desenvolupa un sistema que permet administrar fàrmacs directament a les cèl·lules canceroses a…