La xarxa d’estacionaments de l’empresa municipal B:SM comptarà amb nous Bicipark, l’estiu de 2023, per doblar l’oferta actual, que es repartiran arreu de la ciutat en set estacionaments vigilats soterrats
Per continuar contribuint a una millor gestió de l’espai públic i oferir espais còmodes i segurs a les persones usuàries de bicicletes, abans de l’estiu de l’any vinent, Barcelona doblarà l’oferta d’estacionament per a aquest tipus de vehicles fins a 600 places, a través de la xarxa d’aparcaments soterrats de l’empresa municipal B:SM.
Es farà mitjançant l’adequació de nous Bicipark, les zones segures i exclusives per estacionar bicicletes amb què compta la xarxa d’aparcaments repartida per tota la ciutat. En concret, s’habilitaran set noves zones d’aparcament, amb 50 places cadascuna d’elles inicialment, als pàrquings del Carrer Bilbao, a Ciutat del Teatre, a Gràcia Motos, a l’Hospital del Mar, a Glòries, a Sant Andreu Teatre i a la Travessera de Dalt.
Actualment, amb sis Bicipark operatius, hi ha un total de 300 usuaris, dels quals unes 215 amb caràcters d’abonats, la qual cosa situa en el 75% la mitjana d’ocupació de la xarxa. Aquestes àrees es troben als aparcaments Illa Borbó, Estació del Nord, Mercat de la Boqueria, Plaça Joanic, Plaça Naves i Mercat de Sant Antoni.
Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona, el servei públic per a l’estacionament i guarda de les bicicletes als aparcaments de B:SM es completa, des de fa anys, amb prop de 900 places convencionals per als vehicles de dues rodes. Aquest servei té una ocupació mitjana del 65% i prop de 600 persones abonades.
En els serveis ja existents, l’empresa pública ha procedit a la renovació de la imatge dels Bicipark, per tal de millorar l’experiència dels usuaris. Dins dels Bicipark, les bicicletes han d’estar encadenades a la plaça assignada i els seus usuaris tenen disponible una manxa per a tenir cura dels pneumàtics. A més, properament, es dotarà aquests espais d’una petita estació d’autoreparació i manteniment de bicicletes amb eines bàsiques, contribuint, així, a una mobilitat més segura.
Seguint el model dels Bicipark que ja estan operatius, els nous espais exclusius per a aparcar bicicletes dins els aparcaments B:SM, comptaran amb seguiment per videovigilància i un identificador per a accedir a l’espai que permet l’entrada només a les persones amb dret a l’ús d’aquesta zona exclusiva: persones abonades a la Xarxa d’Aparcaments B:SM en la modalitat de bicicleta o usuàries del servei d’aparcament de bicicletes per dia o hores.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…