El hub de Sant Joan Despí, amb una plantilla de 600 persones, es consolida com una àrea global de serveis per al conjunt de la multinacional i aspira a atribuir-se nous projectes estratègics per al grup farmacèutic
Bayer España treballa constantment per consolidar el centre de serveis d’excel·lència de Sant Joan Despí amb la incorporació de nous projectes estratègics per al conjunt del grup farmacèutic “captant noves funcions d’alt valor afegit”, ha concretat el conseller delegat de Bayer a Espanya, Bernardo Kanahuati, en declaracions a The New Barcelona Post.
El hub va obrir les portes fa més de 20 anys per proveir serveis compartits d’administració per a l’organització i ha anat assumint tasques fins a convertir-se en “un referent” dins de la xarxa de centres globals que té la multinacional repartits per tot el món. “Tenim l’ambició de seguir sent una àrea de referència quan es prenguin decisions sobre projectes estratègics globals”, ha explicat Kanahuati.
El conseller delegat de Bayer a España es mostra confiat en el fet que això es traduirà en l’increment de la plantilla, actualment formada per 600 persones, després que fa prop de dos anys Bayer centralitzés a Barcelona la logística i la gestió de la cadena de subministrament per a 11 països d’Europa i l’Orient Mitjà.
L’any passat, la companyia va invertir 2,8 milions d’euros a les instal·lacions de Sant Joan Despí per a adequar-les al nou model de treball híbrid i per a la posada en marxa al llarg de 2022 del LifeHub Barcelona, un “espai obert d’innovació” per facilitar la interactuació dels treballadors, startups, universitats i institucions.
En aquest sentit, Bernardo Kanahuati considera que és una oportunitat per a fomentar la innovació i “actuar com una acceleradora per a idees disruptives de l’ecosistema local, dels sectors de la salut i l’alimentació, amb l’objectiu d’acompanyar-les en el desenvolupament i la transformació en projectes concrets que, en el segment de la salut es puguin escalar en benefici dels pacients, i en l’àmbit de l’alimentació, siguin beneficiosos per als agricultors”.
En aquesta línia, el màxim responsable de la farmacèutica a Espanya no descarta que Bayer pugui participar en el capital de les possibles noves empreses que sorgeixin d’aquesta iniciativa, però “no és el nostre plantejament inicial; tot i que estudiarem cas a cas”, ha concretat.
El 2021, Bayer va dur a terme un ERO que va resultar en 62 sortides d’empleats dedicats al negoci farmacèutic i als productes per a la cura personal. La plantilla actual de l’empresa a Espanya se situa en 2.200 treballadors, dels quals més de 1.000 es troben a les instal·lacions de Sant Joan Despí.
Respecte a les inversions que Bayer va fer al conjunt de l’estat espanyol durant el 2021, aquestes van arribar als 71,3 milions d’euros, xifra rècord que suposa un increment del 8,9% respecte l’any 2020. Del conjunt de la partida, gairebé 40 milions d’euros van estar destinats a innovació, a part igual per a agricultura i salut. En aquesta última àrea, la multinacional destaca el seu paper dins la farmacèutica per al desenvolupament de totes les fases clíniques per a nous fàrmacs, ja que compte amb el suport de 6.000 pacients i la col·laboració amb 800 centres sanitaris.
Els restants 31 milions d’inversió es van destinar a infraestructures, tant pel que fa a les fàbriques com la seu de Sant Joan Despí. Bernardo Kanahuati ha especificat que dins aquest volum de recursos no s’inclouen els 70 milions per la planta de la filial Viralgen a Sant Sebastià, al País Basc.
Les vendes, de tornada a nivells prepandèmia
“El 2021 ha estat un any molt rodó i sòlid”, ha afirmat el conseller delegat durant la presentació dels resultats anuals, que s’han saldat amb unes vendes de 697 milions d’euros, amb un creixement del 4,7% sobre l’exercici anterior i supera els resultats d’abans de la pandèmia. Del total, 359 milions procedeixen de l’àrea de medicaments de prescripció, un 8% més, a causa de la recuperació de la venda de tractaments cardiovasculars i per a la prevenció de malalties oftalmològiques.
Mitjançant la divisió d’agricultura, Bayer va ingressar a Espanya 246 milions, un 3,5% més, gràcies principalment al negoci de llavors Dekalb i a l’evolució de les solucions herbicides i insecticides.
La tercera divisió del negoci a Espanya, la de productes per a la cura personal, les vendes van sumar 92 milions, amb un descens del 3,3% menys degut encara a l’efecte de la pandèmia, ja que la prevenció contra la transmissió de la covid ha repercutit en una incidència molt menor en malalties respiratòries o grips. Això no obstant, Bayer espera recuperar el negoci en aquesta àrea aquest any amb la venda d’antigripals i “amb nous llançaments”, que també aniran acompanyats de la renovació que ha fet en la línia de productes dermatològics i l’aposta per als complements nutricionals.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…