Grans magatzems i botigues de luxe com Saks Fifth Avenue, Bloomingdale’s o Neiman Marcus, als Estats Units, han confiat en la marca catalana de cosmètica Beauté Mediterranea, la formulació de la qual surt dels laboratoris de l’empresa familiar Rofersam, de Les Franqueses del Vallès.
La gamma de productes de cosmètica natural va aparèixer al mercat el 2013 quan el ara propietari i conseller delegat de Rofersam, Juan Manuel Sánchez, va decidir incorporar una marca pròpia a la fabricació que feia per a tercers des que el seu pare va fundar l’empresa, el 1979.
La venda online la va expandir per Europa en els primers anys, Alemanya, França, Itàlia i Polònia, entre d’altres. En l’actualitat, però, la marca Beauté Mediterranea s’ha fet un lloc als mercats americà i asiàtic especialment, com un producte de qualitat en el segment de la cosmètica “neta”, i ho ha fet a través de distribuïdors i la venda directa a establiments. “Ens veuen com un producte europeu de qualitat”, explica Juan Manuel Sánchez, “amb una demanda creixent”.
Per afrontar-la, el fabricant està ultimant l’ampliació i reordenació de les instal·lacions que té a la zona industrial de Les Franqueses del Vallès. En concret, una inversió de sis milions d’euros, que es farà en dues fases, permetrà incorporar una nau de 5.000 metres quadrats a l’antiga fàbrica de 3.000 metres quadrats. “Podrem duplicar la producció fins als dos milions d’unitats i, si cal, fer dos torns i arribar als quatre milions al passar de tres a set línies de fabricació i envasat”, concreta.
Les millores, que preveu “estrenar el gener de 2023”, serviran per centralitzar tota la producció a la nova nau i a la fàbrica actual deixar-hi les oficines i “aprofitar per reforçar el laboratori de control de qualitat i les àrees d’investigació de producte”. No en va, l’èxit de la gamma prové de les formulacions que s’han desenvolupat internament per un equip de recerca i control de qualitat amb unes 10 persones, d’una plantilla de 50 treballadors.
L’àrea de desenvolupament i R+D s’emporta el 40% del pressupost anual de Rofersam, que preveu tancar el 2022 amb una facturació propera als 15 milions d’euros. El seu laboratori va ser el primer d’Espanya en aconseguir la certificació francesa Ecocert, un distintiu ecològic que garanteix que els processos es fan amb pràctiques sostenibles.
Són les mateixes garanties que la companyia aporta als productes que fa per a altres marques i que l’han posicionat entre els principals proveïdors de la marca Deliplus, l’ensenya de cosmètica de Mercadona. “Treballem amb els mateixos objectius de qualitat i innovació per als nostres clients i Mercadona n’és el principal”, manifesta Sánchez i valora l’estreta col·laboració amb què es defineix “cadascú dels productes de la gamma que ofereix la cadena de distribució i com es respon a les necessitats del consumidor gràcies també al paper que tenen els prescriptors que Mercadona té als seus establiments”.
De la línia Deliplus, Sánchez recorda l’èxit de la crema Dragon’s Blood, un tractament antiedat que conté Sang de Drac (Dragon’s Blood), un poderós extracte antioxidant i regenerador que prové de la saba vermella de l’arbre Croton Lechleri, originari de l’Amazones. “Una crema amb qualitat i eficàcia a preus assequibles, que no deixem de renovar i innovar”, defensa.