El fundador y CEO de BeJao, Alberto Sanz.
El fundador i CEO de BeJao, Alberto Sanz.
FINANÇANT EL FUTUR

Bejao, l‘aplicació per entrenar en comunitat amb ’influencers’ de ‘fitness’ i nutrició

La plataforma, que recentment ha rebut el suport de l'ICF, ofereix als creadors de contingut vinculats a l'exercici i l'alimentació una via de monetització, convertint als seus seguidors a les xarxes socials en subscriptors

El confinament per la pandèmia va convertir en una pràctica habitual entrenar des de casa a través d’una pantalla. Per a molts va passar a ser una activitat indispensable per trencar amb la monòtona clausura i amb la incertesa. Per a alguns, aquesta pràctica es va convertir en alguna cosa més. Alberto Sanz va començar a organitzar entrenaments amb la plantilla de vuit treballadors d’una empresa tecnològica seva que anava vent en popa i que, com tantes altres, va frenar en sec pel Covid. 

Davant aquest panorama i la inactivitat dels seus empleats, Sanz va proposar fer exercicis junts de manera virtual. Van començar a fer-ho guiats per un entrenador, un veí de Sanz, que es va llançar a les sessions virtuals amb el seu suport tecnològic i va començar a facturar més amb el format online del que guanyava amb el seu propi gimnàs. “Llavors vam dir: aquí hi ha alguna cosa. Aprofitant que estàvem tancats, li vam donar voltes i vam veure que hi havia un bon nínxol per a aplicacions de fitness”, explica Sanz a The New Barcelona Post.

Al novembre de 2020, van posar en marxa una prova i “el primer dia ja es van vendre plans de subscripció”. Així, Sanz es va centrar en l’impuls de la plataforma que ara és BeJao: “Vaig fer un all in, vaig vendre tot el que tenia i ho vaig invertir tot en BeJao”. Des de llavors, el seu projecte ha reunit 1,4 milions acumulats d’inversió, tenint en compte també rondes de finançament amb diversos family offices i business angels

Als recursos captats se suma un préstec participatiu de l’Institut Català de Finances (ICF) per un import de 200.000 euros. En concret, es tracta d’un préstec de l’IFEM, societat filial de l’ICF dirigida a empreses innovadores, que aposta per establir una relació amb la companyia per contribuir a la seva estabilitat i èxit a llarg termini. L’ICF, que ha formalitzat operacions per valor de més de 30 milions d’euros des que va obrir aquesta línia, pretén reforçar el seu compromís amb el desenvolupament econòmic, exercint de catalitzador d’iniciatives que generen un impacte positiu en la societat. En aquest sentit, l’ICF s’erigeix com a soci financer capaç de proporcionar finançament a empreses en diverses fases del seu desenvolupament, que abasten des de la fase llavor fins a les de consolidació com a grans companyies.

Amb aquesta visió ha donat suport a BeJao, que connecta a entrenadors i foodies amb perfils en xarxes socials amb els seus seguidors. D’aquesta manera, els creadors de contingut utilitzen la plataforma de BeJao per articular una comunitat entorn d’ells. Amb l’app, converteixen als seus seguidors de les xarxes en subscriptors a BeJao, amb plans de pagament per als usuaris amb un ventall de preus que comença per 20 euros, i que augmenta en funció d’extres personalitzables, com revisions, consultes, mesuraments i assessorament. “Nosaltres apostem per universalitzar la salut i oferir plans d’entrenament i d’alimentació amb un cost assequible, mitjançant un programari de molta qualitat i de rigor científic”, defensa Sanz. 

Mitjançant aquest model, els creadors de contingut de fitness i nutrició aconsegueixen monetitzar la seva activitat a través de l’app, ja que poden percebre fins al 90% dels ingressos que genera la seva comunitat de seguidors, amb percentatges que varien depenent dels serveis que prestin amb els recursos de BeJao: “Escalem el negoci en la mesura que vulgui el creador, des de plans poc customitzats a opcions molt específiques”, un model amb el qual la plataforma compta actualment amb uns 200 entrenadors. Tots ells atreuen a usuaris que se subscriuen als seus perfils i entrenaments, generant “una comunitat, una tribu, que és fonamental per cuidar-se”. 

Les instal·lacions de les oficines de BeJao inclouen un gimnàs per als seus empleats.

BeJao té fixat com a objectiu augmentar el nombre de creadors, i que el creixement es traslladi també als usuaris. “Volem acabar enguany amb uns 150.000 usuaris actius”, que actualment se situen en 72.000. L’empresa preveu acompanyar aquest creixement també amb un increment de la plantilla, formada ara per un equip multidisciplinari de 20 persones que treballen des d’un edifici singular a Sants, en el qual disposen d’instal·lacions com un gimnàs per als empleats. 

Amb aquestes previsions, l’empresa augura tancar 2024 amb una facturació de 3,5 milions d’euros, en un context en el qual es diferencia de la competència pel fet de treballar “sobre comunitats que ja existeixen” a les xarxes socials; aquestes comunitats es traslladen a l’app, la qual cosa alhora permet els usuaris disposar de plans més complets i personalitzats, i als creadors monetitzar el seu contingut, operant al mateix temps com un B2B i un B2C. BeJao es focalitza ara a consolidar-se a Espanya i a mercats de Llatinoamèrica en els quals opera, amb la mirada posada en l’àmbit anglosaxó per a fer el salt previsiblement el 2025. “El següent pas és aquí”, amb l’objectiu de continuar internacionalitzant BeJao i les seves comunitats entorn del fitness i a la nutrició de la mà de creadors de contingut.

Oficina de BeJao, ubicada dins d’un edifici singular de Sants.