El Bicing metropolità es posarà en marxa a principis del 2023 amb 2.600 bicis elèctriques

Disposarà d'estacions d'intercanvi amb el seu homòleg barceloní, així com un abonament compartit

El nou servei de bicicleta compartida metropolitana, AMBici, afronta la seva última fase de preparació. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) preveu posar-lo en marxa a principis del 2023. Començarà el seu desplegament als municipis de Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Cornellà de Llobregat. Durant els tres mesos següents arribarà a 12 municipis més: L’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

“L’AMBici aterrarà els propers mesos a les nostres ciutats i ajudarà a accelerar la nova mobilitat que necessitem a la metròpolis de Barcelona. Una mobilitat més neta i saludable la demanda de la qual segueix creixent i que ens ha d’ajudar a fer front a la crisi energètica i climàtica”, ha explicat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda. El servei, adjudicat per 40,5 milions d’euros a la UTE formada per Nextbike, Movement i Movus, s’ha finançat parcialment amb fons Next Generation, que aporten un total de 7 milions d’euros.

El funcionament del Bicing metropolità serà molt similar al seu homòleg barceloní. Les bicis es podran agafar mitjançant aplicació mòbil o targeta —el suport físic tindrà un cost de sis euros, mentre que l’app serà gratuïta—. L’aplicació donarà informació sobre les bicicletes disponibles a cada parada, així com el nivell de càrrega de cadascuna.

L’AMBici disposarà d’un total de 2.600 bicis, totes elèctriques, a diferència del Bicing. S’han preferit les bicicletes elèctriques en lloc de les mecàniques perquè el seu ús serà més fàcil en els barris amb desnivell i ajudarà les persones grans o amb dificultats de mobilitat que les utilitzin. Els vehicles, amb sistema de geolocalització per satèl·lit, disposaran d’una pantalla on es podrà veure el nivell de càrrega de la batèria.

Hi haurà un total de 236 d’estacions d’estacionament. La meitat, com a mínim, tindrà instal·lació elèctrica per carregar les bicicletes. Així mateix, almenys el 50% estaran vinculades a estacions de metro, Rodalies, FGC o tramvia. També s’ubicaran a zones on s’espera una alta demanda, sense necessitat que hi hagi una parada de transport públic a prop.

Pel que fa als preus, durant el 2023, l’AMB aplicarà una tarifa promocional de 25 euros l’any per abonament, amb 30 minuts d’ús gratuïts per cada trajecte. Després dels 30 minuts gratuïts, costarà 0,50 euros cada 30 minuts. A partir del 2024, l’abonament tindrà un cost de 40 euros l’any, amb els primers 30 minuts a un preu de 0,15 euros. Després dels 30 minuts inicials, costarà 0,50 euros cada 30 minuts.

Connexió amb el Bicing: estacions d’intercanvi i abonament metropolità

Tot i que el nou servei està pensat principalment per connectar entre si els municipis de l’àrea metropolitana, també s’ha concretat la seva integració amb el Bicing. Entre les més de 230 estacions d’estacionament de l’AMBici, hi haurà estacions d’intercanvi dels dos serveis, ubicades en zones limítrofes de Barcelona amb Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, L’Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat. Inicialment, s’han previst 7 punts de connexió i estaran ubicats al Campus de la UPC – Diagonal Besòs, La Pau, Baró de Viver, Zona Universitària, la Ciutat de la Justícia, Riera Blanca i Collblanc.

A banda d’aquestes estacions d’intercanvi, AMB i B:SM, encarregat de gestionar el Bicing, han acordat la creació d’un abonament metropolità que permetrà utilitzar els dos serveis, amb un preu que estarà entre els 53 i els 65 euros anuals, depenent de l’opció escollida a Barcelona —tarifa plana o pagament per ús—. Amb l’opció combinada, l’AMBici rebaixarà el seu preu gairebé un 40% i el Bicing, un 20%.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els britànics pugnaran amb Nova Zelanda per la Copa de l’Amèrica

L’Ineos Britannia s'imposa sobre l'equip italià després d'onze regates i guanya per primera vegada la…

4 d'octubre de 2024
  • Opinió

Palau 100, de nou l’excel·lència

El curs comença amb un concert que preludia una temporada memorable

4 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

La ‘Carmela’ de Plensa es queda

El rostre davant del Palau de la Música renova la seva relació amb la ciutat…

4 d'octubre de 2024
  • Música

Rússia, per començar

El Palau de la Música estrena temporada amb un esclatant repàs a dos clàssics de…

4 d'octubre de 2024
  • Opinió

Barcelona es bolca amb la Copa de l’Amèrica i el ‘retail’ es reinventa per al moment

La competició converteix la ciutat en un escenari vibrant on el comerç local aprofita cada…

3 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

BNEW encara la seva cinquena edició com a esdeveniment de referència de l’economia del futur

La cita reunirà més de 12.000 assistents en una edició en la qual comptarà amb…

3 d'octubre de 2024