L'empresa comença a registrar beneficis i factura 850.000 euros l'any 2024
Panot es va començar a concebre en pandèmia, quan els seus fundadors, Dídac Sabaté i Álvaro Ovejero, van tenir temps de sobres per tenir idees. Van pensar que calia exportar formes de mobilitat que ja funcionaven a altres ciutats i van provar diferents vies com la fabricació de bicicletes urbanes o el rènting de bicicletes elèctriques per a flotes d’empreses. “Vam encertar en veure que la mobilitat estava canviant, però no com ho estava fent”, reconeix Sabaté. A finals de 2023, van reblar el clau i van apostar per un model de negoci cosa que ja estava funcionant a la ciutat, la subscripció de bicicletes per a particulars a llarg termini amb actors existents com Kleta i Swapfiets.
Pensat per a aquells que no volen comprar-se una bicicleta, ja sigui perquè no tenen espai a casa per guardar-la o els fa por que els hi robin, aquest model cada cop convenç a més usuaris. “És la teva bici sense que sigui teva i dorm al carrer. Com si fos un cotxe de rènting”, remarca Sabaté, qui havia treballat durant més de deu anys per al fabricant suís de bicicletes Scott. Per a l’empresari, ells es troben entre una bici de propietat i el Bicing, a més d’oferir bicis robustes, cobrir el manteniment i donar assistència tècnica per a avaries o punxades. En cas de robatori, es proporciona una bicicleta de substitució. “Som més city-friendly“, defensa mentre compara les seves bicicletes amb les d’altres operadors privats com Cooltra, Bolt o Donkey Republic, que sempre es veuen escampades de qualsevol manera pels carrers.
Panot ha anat convencent a més usuaris, especialment a Sarrià, on es troba la seva botiga i taller, al carrer Balmes. “Està canviant la cultura de la mobilitat i també la del consumidor”, afegeix. Amb una plantilla de sis treballadors, la companyia barcelonina ha tancat 2024 amb unes 1.000 subscripcions i una facturació de 850.000 euros, un 70% més que l’any passat. Famílies que lloguen les seves bicicletes per portar la canalla a l’escola són un dels seus principals perfils, però també aquells que les utilitzen per arribar a la feina, entre ells, molts expats. Els universitaris, tot i que prefereixin majoritàriament el Bicing per una qüestió de preu, també els estan contractant.
El mes de setembre de 2024 van començar a registrar beneficis. L’empresa va arrencar amb un milió d’euros de recursos propis i després va recórrer al finançament bancari. Per a un futur, no descarta tancar rondes de finançament. Superada la meta de les 1.000 subscripcions a Barcelona, amb una presència residual a Badalona, L’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat i Sant Cugat del Vallès, Panot vol sumar més usuaris i arribar a més ciutats espanyoles aquest 2025, sempre que la capital catalana estigui ben coberta. De cara a 2026, tenen previst explorar la seva internacionalització.
Des de fa uns mesos, Panot ha posat en marxa un aplicació mòbil perquè els seus clients puguin seguir de prop a les seves bicicletes de lloguer. Com s’estacionen al carrer, disposen de sistemes antirobatori, a més d’estar dotades de tecnologia que permet geocalitzar-les, bloquejar el motor i fer saltar l’alarma. Els preus de les seves subscripcions van des dels 50 euros mensuals per al model bàsic, amb autonomia de 100 quilòmetres. És l’opció que contracten un 80% dels clients. Després, a partir dels 120 euros mensuals, hi ha un altre model amb més capacitat de càrrega i una autonomia de 80 quilòmetres. Les bicis les compren a fabricants europeus i les van adquirint en funció de la demanda que detecten.
Començant-se a consolidar com una marca que la gent reconeix pel carrer, per les seves cistelles de colors, Panot ha recuperat una de les seves primeres idees, oferir les seves bicis elèctriques a companyies. Aquests acords representen un 20% de la flota total de l’empresa i encara queda camí per recórrer, però, de moment, el Primavera Sound els va contractar 150 bicicletes i els organitzadors de la Copa de l’Amèrica 150 més. Des del setembre passat, també treballen per a B:SM. El FAD o Allianz són alguns dels seus altres clients.
La ‘startup’ encara una fase final de certificació mèdica del seu mecanisme biònic, amb la…
L'empresa preveu incorporar un centenar de treballadors al centre, el primer que obre fora d'Alemanya
El conveni per a la connectivitat viària i ferroviària del port preveu anualitats des d'aquest…
La històrica sala, que aviat farà 100 anys, reobre com a únic teatre de Barcelona…
El muntatge, que també es pot veure al Ambassador Theatre de Nova York, compta amb…
Aquell jove hortolà anomenat Joan ja apuntava maneres. Des de les seves terres del Maresme,…