Estimular el teixit empresarial local i oferir noves eines i recursos per accelerar els negocis d’autònoms, pimes i comerços. El saló Bizbarcelona, que guanya espai en al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, encara la seva catorzena edició amb aquest objectiu, que abordarà a través de 120 activitats a càrrec de 150 experts. Ho faran a través de conferències, tallers i networking, en els quals s’exploraran solucions a qüestions com la digitalització, la sostenibilitat i el propòsit de negoci.
A més, 70 empreses i entitats oferiran els seus productes i serveis enfocats a impulsar els negocis. Els expositors cobriran un ampli ventall d’àmbits, des del de l’assessoria fins al de les finances, passant pel coworking, l’automatització, el màrqueting i les franquícies, en una trobada organitzada per Fira de Barcelona i promoguda per l’Ajuntament, a través de Barcelona Activa; la Diputació de Barcelona; Pimec; l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona.
Les activitats s’han programat perquè els assistents puguin connectar amb experts i puguin conèixer noves tendències de mercat i models de negoci, a través de la transformació digital, el màrqueting, la internacionalització, el finançament, el lideratge i la gestió del talent, entre altres qüestions. A més, el programa s’ha dissenyat “pensant en diferents perfils professionals, sectors i necessitats”, perquè els visitants trobin solucions i idees per a avançar en els seus negocis i activitats, segons el tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme de l’Ajuntament, Jordi Valls.
Per facilitar l’acceleració de les empreses, les activitats abordaran de manera pràctica casos d’èxits en la digitalització, sostenibilitat i propòsit de negoci. Entre les ponències, despunta la de la consultora sobre lideratge i gestió Gina Vidal, que abordarà la importància de la creació de vincles com a pilars per al lideratge eficaç. A més, l’empresari i escriptor Albert Riba reflexionarà sobre la resistència al canvi, davant revolucions com la de la IA.
L’esdeveniment també comptarà amb speakers com el professor d’emprenedoria i innovació d’Esade Joan Riera; la consultora Mónica Mendoza, la ceo d’Onbranding, Selva Orejón; l’especialista en llenguatge no verbal Jordi Reche, i la ceo de la consultoria de sostenibilitat Spora, Laia Valenzuela. També destaquen directius d’empreses com Sagardi, Ogilvy, Illa Diagonal, Ferrer i Verkami, que exposaran els seus punts de vista i experiència davant els assistents.
Els tallers també exerciran un paper rellevant al saló, amb l’objectiu de proporcionar als visitants l’oportunitat de descobrir noves habilitats o adaptar els seus coneixements, alhora que amplien la seva xarxa de contactes. Els workshops, a càrrec d’experts en gestió, digitalització, innovació i sostenibilitat versaran sobre assumptes com la fiscalitat, la legalitat, l’optimització de l’estratègia de vendes, mentoria per a l’impulso de startups i l’ús de la IA, entre altres.
A més, el networking serà un altre dels pilars fonamentals del saló, amb més d’una vintena d’activitats programades per fomentar les connexions entre professionals. Speed datings organitzats per Pimec i Adic; reunions empresarials i entre professionals; presentacions de projectes per atreure a nous socis, i oportunitats d’adquirir una empresa en funcionament a través de Barcelona Activa i Reempresa seran alguns dels tallers que acollirà l’esdeveniment. A més, visitants que estiguin posant en marxa un nou projecte podran rebre orientació personalitzada per part de més de 50 experts i professionals.
El Saló de l’Ocupació potenciarà les oportunitats laborals dels seus assistents
El saló, que se celebrarà al Palau 8 del recinte firal de Montjuïc, coincidirà en dates i ubicació amb el Saló de l’Ocupació. Amb l’objectiu de promoure la feina de qualitat, la setena edició de la trobada oferirà 140 activitats, amb conferències, tallers i assessorament personalitzat. Les propostes tindran un element destacat: la Intel·ligència Artificial com a recurs, ja sigui per buscar feina o bé per a trobar al candidat adequat.
El Saló de l’Ocupació, organitzat per l’Ajuntament mitjançant Barcelona Activa, s’estructurarà en cinc àrees, que oferiran al visitant eines per informar-se, orientar-se, descobrir oportunitats, preparar-se i connectar-se. A més, comptarà amb 40 empreses que busquen incorporar talent a les seves organitzacions, en sectors com l’alimentació, el turisme, la logística, l’economia social i la nàutica, amb l’objectiu de maximitzar les oportunitats laborals dels assistents.