Blink
Sabina Iman, exdirectora de serveis per al client de Omnicom Media, és la fundadora i actual directora executiva de Blink.

Blink, l’aplicació de cites segures per reactivar la restauració

La startup escull Barcelona com a ciutat de llançament d'un projecte amb una clara reivindicació feminista

Una aplicació de cites per reactivar la restauració i evitar l’assetjament sexual virtual. Aquestes són les dues insígnies amb què es presenta Blink, una startup que ha escollit Barcelona com a seu de llançament per a un projecte inèdit fins ara que pretén revolucionar el concepte del dating apostant per la presencialitat de les cites i per la recuperació dels bars i restaurants de la capital catalana.

A diferència de les aplicacions que hi ha disponibles al mercat, les opcions de conversa de Blink a través del xat són molt més reduïdes i es basen principalment en preguntes curtes per comprovar la compatibilitat entre els usuaris. Amb l’objectiu de reduir la virtualitat i potenciar el cara a cara, l’empresa encoratja als participants a conèixer-se personalment en un bar, restaurant o local d’oci nocturn per arribar a mantenir una conversa.

La seva fundadora és Sabina Iman, MBA per l’IE Business School i exdirectora de serveis per al client de la consultora americana Omnicom Media Group. Nascuda a Azerbaidjan, explica que va escollir Barcelona pel seu caràcter internacional i per les múltiples possibilitats que ofereix una ciutat amb una “riquesa cultural única”. L’equip el completen l’actual dissenyador d’Uber, Akhil Joy, i Alejandro Rojas, director financer.

Una de les raons que van motivar el seu llançament va ser, segons Iman, “la necessitat de desenvolupar una aplicació segura per a les dones” després de detectar que moltes d’elles “se sentien vulnerables quan utilitzaven una aplicació de cites”. I és que una de les crítiques més recurrents de les aplicacions de dating ha estat l’assetjament sexual que han denunciat moltes dones arran de les il·limitades possibilitats d’interacció que brinden els xats de les aplicacions aparegudes fins ara. “Volem que la gent es pugui conèixer de forma segura, en llocs públics i amb la certesa d’iniciar una conversa amb la persona que s’esperen“, explica Iman.

El Cremat Bar, el Roots and Rolls, el Citizen Cafè o l’Electric Bar BCN són alguns dels 28 locals en els quals podran trobar-se els usuaris de Blink a partir del seu llançament oficial. “Ara mateix ens trobem en la fase de testeig final i esdeveniments de prova amb més de 250 participants. La previsió és que l’aplicació vegi la llum a mitjans del mes de juny a tot estirar“, apunta la fundadora i directora executiva de Blink. La fase de llançament també ha estat marcada pel concepte de presencialitat que caracteritza l’aplicació. “Hem repartit fulls informatius en mà durant diverses setmanes amb la informació de descàrrega i l’explicació del projecte”, conclou.

Blink
L’aplicació permet identificar tots els bars, restaurants i locals d’oci nocturn propers on es troben els usuaris.

Darrere de la iniciativa, que de moment només ha concorregut a una ronda de finançament, es troben dos àngels inversors de llarg recorregut: David Boronat, president i fundador de la consultora internacional Multiplica, i Nicolas Standaert, un emprenedor d’origen belga amb més de 20 anys d’experiència en inversions del sector tech. La segona ronda de finançament, que s’espera molt més gran que la primera, està prevista per a finals del mes de juliol.