La Barcelona New Economy Week tanca la seva segona edició amb rècord d’assistents i participants i posa data a la propera celebració: del 3 al 6 d’octubre de 2022
La segona edició de Barcelona New Economy Week (BNEW) ha tancat portes —presencials i virtuals— aquest divendres amb un balanç molt favorable: rècord d’assistents i de participants. Durant els quatre dies de l’esdeveniment, que ha generat 240 hores de contingut, 12.137 persones han seguit els debats online —s’ha arribat a un total de 33.828 visualitzacions— i 3.000 més ho han fet físicament en els set escenaris emblemàtics repartits per la ciutat i escollits com a platós televisius per dur a terme totes les sessions.
La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, encarregada de l’acte de clausura, ha valorat el paper de la Barcelona New Economy Week no només per aquestes xifres sinó pels continguts que s’han debatut i analitzat. BNEW és “un mirador a la revolució tecnològica que està per venir”, ha reconegut la ministra, que ha manifestat que aquest procés de transició ha de ser “just i no deixar a ningú endarrere”, una tasca que correspon —segons ha dit— a les administracions públiques.
Sánchez ha destacat que les temàtiques que s’han abordat durant els últims quatre dies interpel·len directament al seu ministeri. Ha citat la logística, la sostenibilitat, la transformació de les ciutats o el medi ambient, entre altres. Així, l’exalcaldessa de Gavà ha parlat de la nova mobilitat, entesa com un dret que ha de donar resposta a les necessitats dels ciutadans i facilitar el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). També ha recalcat que mitjançant elements com la electrificació, la connectivitat i el cotxe elèctric aportaran al Producte Interior Brut (PIB) espanyol un 15% l’any 2030.
En aquest punt, Sánchez ha esmentat el paper de Catalunya i de Barcelona com a motors de transformació econòmica per al conjunt d’Espanya, des de “la seva força empresarial i la seva riquesa social”. Un rol que, segons ha posat de manifest, ha fet seu BNEW per fer de Barcelona la capital de la nova economia i mostrar al món tot el seu potencial en diversitat d’àmbits.
La titular de Transports també ha tingut paraules para referir-se al projecte d’ampliació de l’Aeroport de Barcelona, que no ha prosperat per manca de consens institucional. “El projecte de conversió del Prat en un hub internacional, subjecte als requisits més exigents en medi ambient, era i és una gran oportunitat per Barcelona, Catalunya i Espanya, i no queda descartat”, ha explicat Sánchez, alhora que ha insistit en què les traves davant aquest pla no “modifiquen l’aposta del Govern central per Catalunya”.
En aquest sentit, Sánchez ha anunciat que, en el marc dels Pressupostos Generals de l’Estat 2022, “Catalunya serà la comunitat autònoma que més dotació rebrà per part de Ministeri de Transports, amb 3.000 milions d’euros“. “Uns pressupostos que —ha defensat— generaran oportunitats”. “Volem que Catalunya torni a ser el motor de la transformació que aquest país necessita i que recuperi, com està fent, tot el seu múscul industrial, seva capacitat exportadora, la seva força empresarial i la seva riquesa social”, ha afegit.
En l’acte de cloenda de BNEW han acompanyat a la ministra el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni; el secretari del Departament d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Albert Castellanos; el delegat especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona, Pere Navarro, i la directora general del mateix Consorci, Blanca Sorigué.
Els pressupostos de l’Estat per al 2022 inclouen una partida de 3.000 milions d’inversions en matèria de transport, mobilitat i sostenibilitat per a Catalunya
La Barcelona New Economy Week “demostra que les empreses i els professionals necessiten més que mai un espai compartit per avançar cap a la nova economia, amb actors de tot el món i amb la mirada posada en la reactivació”, ha expressat Sorigué, abans de donar pas al delegat especial de l’Estat en aquesta entitat. En el seu torn, Navarro ha recordat que “durant quatre dies, Barcelona ha tornat a ser la seu de la nova economia i ha mostrat un teixit empresarial fort, consolidat i divers, així com un gran potencial en termes de digitalització, innovació i progrés”. La nova cita: del 3 al 6 d’octubre de 2022.
En aquesta segona edició de l’esdeveniment que posa Barcelona com a centre mundial de la nova economia, també hi ha hagut espai per a les startups. Algunes d’elles van rebre el reconeixement de l’organització amb els premis Millor Innovació BNEW 2021. En l’acte d’entrega, Nadia Calviño, vicepresidenta primera i ministra d’Afers Econòmics i Transformació Digital, va destacar que “Barcelona és una ciutat emblemàtica per a l’atracció de talent i innovació” i va posar èmfasi en el procés de recuperació econòmic que s’ha iniciat a Espanya i Catalunya i va reclamar l’esforç d’empreses i institucions perquè “no sigui un simple rebot, sinó que sigui una recuperació forta, sostinguda, sostenible i justa. En aquest sentit, volem que les startups siguin una de les principals palanques de la recuperació”.
Les millors startup
Aquest any, les empreses seleccionades han estat Utvyakta, una empresa que utilitza Internet de les Coses (Iot), especialitzada en compressors d’aire per reduir les emissions de carboni; Decoditive, dedicada al neuromàrqueting i anàlisi del comportament dels clients de les marques retail; Alén space, una empresa espanyola del sector newspace que desenvolupa totes les etapes, software i hardware, disseny i construcció de satèl·lits artificials; Newe, la solució tecnològica i operativa que fa possible que els retailers puguin estar més a prop de l’economia circular; i Advanced air mobility (AAM), per a desenvolupar mitjans de transport aeri privats.
També hi va haver un reconeixement per a The predictive company, una solució SaaS per a l’eficiència energètica basada en intel·ligència artificial; The blue box biomedical solutions, una nova solució impulsada per intel·ligència artificial per detectar el càncer de mama de forma no invasiva ni irradiant; ECOncrete, per desenvolupar un material que sigui bo per a l’estructura i el medi ambient en el medi marí i permeti substituir les estructures de formigó, i Opground, que connecta a empreses i emprenedors amb els professionals IT més adequats oberts a nous reptes.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…