La Barcelona New Economy Week (BNEW) celebrarà una segona edició que espera duplicar la seva oferta, amb més temes de debat, més hores de contingut, més ponents, més empreses participants i amb l'objectiu d'arribar als 25.000 assistents. L'esdeveniment organitzat pel CZFB treballa per organitzar trobades i presentacions a les terrasses dels hotels de la ciutat.
Del 5 al 8 d’octubre, la capital catalana tornarà a ser un espai on reflexionar sobre el futur de l’economia, contribuint a dibuixar les línies a seguir després de l’impacte de la crisi del coronavirus. Les perspectives de recuperació estaran més clares en aquesta segona edició que en la primera, quan tot just començava la segona onada, després de l’estiu de l’any passat. Malgrat tot, el primer BNEW va reunir gairebé 11.000 assistents de més de 100 països, llançant un missatge d’optimisme en un moment de paràlisi. “Va ser l’esdeveniment de promoció econòmica més global; el BNEW ha vingut per quedar-se”, defensa el delegat especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Pere Navarro.
BNEW 2021 mantindrà l’esperit original, amb cobertura digital de tots els continguts, però permetrà incorporar l’assistència presencial, esperant que la situació epidemiològica hagi millorat. “L’ànima del BNEW es respirarà a tota la ciutat”, assenyala la directora general del CZFB, Blanca Sorigué, que detalla que l’esdeveniment arribarà a més espais que els de l’any passat, que va tenir com a protagonistes a l’Estació de França, la Casa Seat i l’edifici Movistar de Plaça Catalunya. Sorigué no concreta de moment quins seran els nous escenaris, però remarca que seran emblemàtics. Així mateix, estan treballant per organitzar trobades i presentacions de productes a les terrasses d’hotels.
Amb una inversió prevista d’entre dos i tres milions d’euros, la segona edició del BNEW millorarà la seva plataforma tecnològica, que serà més ràpida i dinàmica. Les noves temàtiques que es tractaran seran mobilitat, sostenibilitat, talent, ciència i ciutats, que se sumaran a les de logística, indústria digital, comerç electrònic, zones econòmiques i sector immobiliari de l’any passat.
La programació comptarà amb un total de 700 ponents, respectant la paritat, i l’espai de trobada d’empreses creixerà fins a les 400. Tot això, permetrà més que duplicar la xifra d’assistents, que arribaran fins als 25.000.
El BMP i el SIL se celebraran el 2022
Després de la cancel·lació de fa un any, aquest 2021 tampoc permetrà l’organització d’altres salons del CZFB, com el Barcelona Meeting Point (BMP), el Saló Internacional de la Logística (SIL) i l’eDelivery, que hauran d’esperar-se un any més per tornar a celebrar-se. Sobre quines seran les seves dates finals, Sorigué indica que potser són diferents de les de sempre, tenint en compte que els calendaris firals han quedat trastocats per l’impacte la pandèmia i l’aturada del sector.
La DO Cava ven 149 milions d'ampolles fins al setembre, un 12% menys que fa…
El Nadal ha esdevingut una època turística d’èxit també a Barcelona. Sembla que els ciutadans…
El centre municipal del Port Olímpic ha format desenes de milers de ciutadans i democratitzat…
Experts i responsables de Diversitat en grans empreses coincideixen en la importància del seu rol…
El municipi de La Fatarella acull aquest 13 de desembre la nit que atorga els…
El grup cerveser es convertirà al gener en el fabricant i distribuïdor de la marca…