Bold Valuable Tech, especialitzada en disseny de bateries per a cotxes elèctrics de competició, construeix una factoria a Montmeló per dissenyar i produir, amb tecnologia pròpia d’altes prestacions, bateries elèctriques destinades a avions híbrids, cotxes d’alt rendiment i motorsport.
Les instal·lacions preveuen estar en marxa passat l’estiu i suposen una inversió de 2,3 milions d’euros que s’ha obtingut mitjançant una ronda de finançament liderada per David Vilanova, membre de la companyia de producció de maquinària industrial Tavil, i Josep Maria Tarragó, soci de Lacus, antic accionista de Ficosa i inversor en fase inicial d’empreses com Wallbox, segons ha informat Acció.
La posada en marxa de la fàbrica ha suposat la creació de 40 llocs de treball altament qualificats, majoritàriament enginyers i operaris de la fàbrica, —amb un centre d’R+D amb 35 enginyers— i requerirà la contractació de 100 enginyers més fins a finals de 2023 –40 dels quals s’incorporaran aquest mateix any—. Les primeres comandes s’entregaran el novembre vinent i tenen encàrrecs assegurats fins a finals de 2023 quan s’hauran produït bateries equivalents a més de 60 MWh de potència.
Fundada fa just tres anys a Girona, l’empresa viscut una expansió exponencial de la mà del seu impulsor Bernat Carreras, un enginyer mecànic de 37 anys, que ha format part dels equips tècnics de Fórmula 1 per escuderies com McLaren, Renault-Alpine i Honda –on va assumir el disseny de la bateria del sistema híbrid dels vehicles “i es va adonar del potencial que tenia l’electrificació”, assegura aquest emprenedor—.
Amb la nova línia de fabricació, la companyia preveu un negoci de 6,5 milions d’euros a finals d’aquest any, amb una empresa que “no ha deixat de guanyar diners”, va dir Carreras durant la presentació del nou projecte a Montmeló, “de manera que a finals del 2020 érem 8 enginyers i teníem una cartera de projectes per desenvolupar” i ara “ja som 50 persones i estratègicament ens hem centrat en l’electrificació d’altes prestacions, en el nínxol de l’automoció, l’aviació i el motorsport i el sector marítim”.
Bernat Carreras, que s’emmiralla en “empreses com Wallbox”, vol continuar creixent a Catalunya “perquè des d’aquí podem arribar on ens proposem”, va manifestar. Carreras ha apuntat que “al Vallès hi ha molta proximitat amb Barcelona i, per tant, amb universitats i enginyers, al mateix temps que estem molt a prop de la indústria de l’automoció i del Circuit de Catalunya, que té una marca molt potent a escala internacional”. Això no treu que, en la seva estratègia de creixement, l’empresa té previst obrir properament oficines al Regne Unit i als Estats Units.
Per la seva part, el cap d’operacions de Bold, Gerard Torres, exposa que la tecnologia pròpia que han desenvolupat bàsicament fins ara per a empreses de Fórmula 1 pot anar destinada a qualsevol aplicació d’altres prestacions, com els avions. “Comencem per avions lleugers com avionetes d’ús recreatiu i avions de distàncies curtes destinats a vols domèstics o regionals, però és la mateixa tecnologia que faran servir els avions més grans”, explica. De fet, segons Torres, “els avions primer seran híbrids i després elèctrics, i això passarà aquesta mateixa dècada”.