Bon Preu es consolida com una de les empreses capdavanteres en inversió a Catalunya. En els darrers deu anys, el grup de distribució liderat per Joan Font ha executat unes inversions de 1.150 milions d’euros, segons el recompte efectuat aquest dijous per l’empresa coincidint amb la publicació de les dades de tancament de l’exercici de 2023.
La cadena familiar propietària dels supermercats Bonpreu i Esclat ha facturat en el darrer any 2.259 milions d’euros, xifra que suposa un creixement del 8,8% respecte a l’exercici de 2022, quan va superar per primera vegada la barrera dels 2.000 milions, amb uns ingressos de 2.076 milions d’euros.
En el darrer any, Bon Preu ha incrementat en un 33% el seu volum d’inversió, amb un total de 145 milions. Aquesta xifra s’ha destinat a l’obertura de sis nous establiments a Barcelona, Lleida, Sitges, Sabadell i Tona. A més a més, el grup ha reformat completament les botigues de Tremp, Piera i Sant Celoni. També ha continuat impulsant la seva divisió de venda de carburants, amb la inauguració de dues noves benzineres EclatOil a Viladecavalls i a Sarrià de Ter.
Una altra de les apostes estratègiques de Bon Preu que han absorbit part de la inversió de 2023 és el desplegament del seu servei de venda online, que ara ja arriba a cinc milions d’habitants. En paral·lel, també s’han abocat esforços en l’impuls de BonpreuEsclat Energia, la comercialitzadora d’electricitat creada per l’empresa osonenca.
Ara, el grup Bon Preu compta amb 136 supermercats Bonpreu, 57 supermercats Esclat, 14 minimercats i 60 benzineres EsclatOil. Segons l’empresa, s’han invertit també deu milions a instal·lar carregadors elèctrics per a vehicles (ja disposa de 400 places de càrrega) i plaques fotovoltaiques per autoconsum.