El grup lleidatà va aconseguir el 2020 la xifra de facturació més alta de la seva història després d'invertir 101 milions d'euros, crear 357 llocs de treball i inaugurar 19 botigues més, amb una xarxa que avui supera els 500 punts de venda. El benefici net va escalar a 77 milions.
El sector de l’alimentació es confirma com un dels més resistents a la crisi de la covid-19, especialment en aquells grups centrats en el consum a la llar, com bonÀrea Corporació. La companyia amb seu a Guissona (Lleida) compta, a més, amb un altre avantatge: és un grup totalment verticalitzat que controla tota la cadena de valor, des de la granja al plat, de manera que elimina els intermediaris i compta amb una estructura de capital que li permet reinvertir el gruix dels seus beneficis.
Així, en el pitjor any per a l’economia espanyola, bonÀrea Corporació ha aconseguit els seus millors resultats, amb una facturació de 1.984 milions d’euros, un 3,3% més. Aquesta xifra marca un nou rècord en la trajectòria del grup carni, que ha elevat el seu benefici net un 8%, fins als 77,32 milions i efectuat unes inversions que sumen un total de 101,23 milions, un 7% més.
Aquestes inversions s’han destinat en bona part al projecte de construcció d’un nou complex productiu al municipi aragonès d’Épila, unes instal·lacions que permetran el grup estendre el seu model de negoci a altres comunitats autònomes. L’empresa també ha invertit a les seves fàbriques de Guissona i en l’obertura de 19 nous supermercats bonÀrea, a més d’efectuar 21 trasllats o ampliacions, fins a tancar 2020 amb una xarxa de 525 establiments. La cadena opera a Catalunya, Aragó, Castelló, València, Madrid, Guadalajara, Navarra, la Rioja i Andorra.
En paral·lel, el grup posseeix 57 gasolineres low cost, activitat que sí que s’ha vist castigada per la pandèmia, ja que la limitada mobilitat ha enfonsat un 17% els ingressos per venda de carburants (333 milions).
Després de crear 357 nous llocs de treball, la corporació presidida per Jaume Alsina suma ara una plantilla directa i subcontractada de 5.661 empleats. Per protegir-los del coronavirus i dotar-se de totes les mesures de seguretat necessàries, bonÀrea ha invertit 5,5 milions. A més, l’empresa ha efectuat donacions de 500.000 euros destinades a finançar projectes d’investigació, lliurament d’aliments i un altre tipus d’accions socials.
Es dupliquen les vendes online
Encara que la xarxa de bonÀrea suposa el principal canal de venda del grup, el 2020 s’ha duplicat la facturació de la botiga online, amb una alça del 129% tant en lliuraments a domicili com en recollides en botiga. També han avançat un 45% les exportacions, cap a 35 països.
bonÀrea Corporació és actualment una societat anònima i el seu capital està repartit entre els agricultors i ramaders que són també socis de bonÀrea Cooperativa, l’antiga Cooperativa de Guissona. Així, les granges i explotacions agràries vinculades a la cooperativa són les encarregades de proveir de matèria primera a bonÀrea Corporació, que és l’empresa que s’encarrega de la transformació, elaboració i comercialització dels productes a través de la seva cadena de botigues pròpies. De la corporació depenen també 11 fàbriques de pinso i una divisió veterinària.
En l’últim any, els socis de la cooperativa s’han produït 35 milions de pollastres, 1,6 milions de galls d’indi, 2,7 milions de guatlles, 40 milions de dotzenes d’ous, 834.000 porcs i 59.000 vedells.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…