Good News Barcelona

Una botiga a Ciutat Vella rescata cartells històrics de Santa Eulalia

Una parella d'empresaris britànics obren a la ciutat un local on venen pòsters 'vintage'

A Meg Gage Williams li costa creure que el local on ha obert la seva tercera botiga de cartells antics hagués estat abans una senzilla ferreteria. Creu que és una ubicació icònica, just darrere del mercat de Santa Caterina i molt a prop del Museu Picasso i el Moco. “És un barri que m’interessa molt”, explica l’empresària britànica, qui va viure fa molts anys a la ciutat catalana i el seu record l’ha fet tornar. “Barcelona està al centre del món”, diu asseguda en un dels sofàs vintage que ha posat per provocar una sensació retro com la dels pòsters que pengen en l’establiment on no paren d’entrar turistes.

Stick No Bills, així es diu, és la tercera botiga que ha obert Gage Williams, després de les que té a altres destinacions turístiques com Mallorca i Sri Lanka. En els tres llocs ha residit i va ser al país asiàtic on va començar, juntament amb el seu marit, Philip James Baber, a col·leccionar pòsters i van obrir el seu primer local, a més d’una botiga online. Recol·lectaven cartells protagonitzats per James Bond, Hollywood o Bollywood, però ben aviat van veure que els clients preferien aquells que il·lustraven les ciutats i els llocs més coneguts de Sri Lanka a la fi del segle XIX.

Com els demanaven que s’expandissin, van aterrar a Mallorca, on es van mudar després de viure a Sri Lanka. Aquí va entrar Carlos Andreu Cantarell com a soci inversor, un empresari barceloní que els ha ajudat a trobar el seu lloc a la ciutat. No volen detallar la inversió que ha suposat posar en marxa aquesta botiga a Ciutat Vella. S’han contractat cinc treballadors.

Amb 650 pòsters impresos ja a Barcelona, tenen 2.000 més en el magatzem. Destaca la recuperació que han fet de cartells de la botiga de moda de luxe Santa Eulalia, fets en els anys 20 i 30 del segle passat, i signats per artistes com José-Luis Rey Vila. Els preus van des dels 4 euros de les postals fins als 29 i 39 euros dels pòsters, quan no són edicions limitades, i entre els 45 euros i els 795 euros quan són edicions limitades. El cartell més gran que està penjat a la botiga, amb les lletres de Barcelona fetes d’or, se situa en els 16.000 euros. “No són el típic souvenir“, remarca Gage Williams, qui creu que botigues com la seva, pensades principalment per als visitants que abunden en un barri cada vegada menys barceloní, contribueixen a projectar a la ciutat.

Un dels cartells que s’han recuperat de Santa Eulalia.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024