La fira professional s'obrirà a la ciutat amb una instal·lació de la Fura dels Baus
La Barcelona Bridal Fashion Week ultima els detalls de la seva edició més internacional, amb el 80% de les marques que participaran procedents de més de 35 països. “Barcelona serà, més que mai, l’epicentre mundial del negoci i les tendències del sector”, defensa la seva directora, Albasarí Caro. El saló professional, organitzat per Fira de Barcelona del 17 al 21 d’abril, posa enguany el focus a Austràlia, un dels grans mercats on encara no té molta incidència, després d’haver-se assentat a Àsia, Amèrica Llatina i els Estats Units.
Grans noms lluiran els seus vestits a Barcelona, entre els quals destaca el dissenyador italià Giambattista Valli, qui ha triat la capital catalana per a la seva primera desfilada exclusivament bridal. La presentació de la seva tercera col·lecció Love Collection està prevista per al dijous 18 d’abril a la Llotja de Mar i, segons explica ell mateix, “ensenyarà l’abc” del seu treball, amb vestits que tindran cadascun una personalitat diferent. “És un impuls per a la marca Barcelona aconseguir que vinguin aquestes figures de l’alta costura que no desfilen fora de París”, remarca Caro, recordant que fa un any es va marcar una altra fita, amb la desfilada del dissenyador libanès Elie Saab, qui també va presentar en passarel·la per primera vegada la seva col·lecció de moda nupcial. En aquesta edició, Elie Saab tornarà a la Bridal Week i serà present a la zona expositiva.
La Bridal Week preveu la participació d’uns 21.000 assistents, encara una mica per sota de les xifres prepandèmiques, quan es van registrar 22.000 assistents l’any 2019. L’edició d’enguany comptarà amb 37 desfilades al Pavelló 1 del recinte firal de Montjuïc, on s’estrenaran cinc marques i es lluiran un total de 900 vestits, i amb 400 firmes al saló comercial. Entre els participants, hi haurà Jenny Packham, Tony Ward i Ines di Santo, entre els quals destacarà l’aterratge del libanès Georges Hobeika. Segons els organitzadors, s’espera un impacte econòmic de 61,5 milions d’euros.
La directora de la BBFW avança que algunes de les principals tendències d’enguany seran vestits que tornaran a marcar la silueta, basats en materials fluids i crepes. També es consolidarà la compra de més d’un vestit, no només el pensat per a la cerimònia, sinó com a mínim un més per a la festa prèvia o per a la posterior.
La Fura dels Baus ret homenatge a les núvies
La Bridal Week s’expandirà més enllà del recinte firal de Montjuïc i s’obrirà a la ciutadania amb una instal·lació artística ideada per la Fura dels Baus. Durant els cinc dies que dura el saló, un gran penjador rotatiu envairà el Passeig de Maria Cristina i anirà mostrant diferents vestits de marques catalanes, des de grans signatures a petits ateliers, entre els quals hi haurà Pronovias, Jesús Peiró, YolanCris, Novia d’Art, Mariano Moreno o Olga Macià. “Tenim una fascinació pels instruments mecànics que fan coses i aquesta vegada hem volgut fer un homenatge als vestits. Volíem que es mostressin sols i anessin volant per aquí. També volíem retre homenatge el malson de les senyores que n’han de triar un”, assenyala el director de la Fura dels Baus, Pep Gatell, “serà efímer com el dia de la cerimònia”.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…