L'empresa emergent utilitza realitat immersiva per millorar l’estat de salut de pacients d’arreu del món. A Catalunya, està present a centres com l’Institut Guttmann o l’Hospital Vall d’Hebron.
Fins a l’esclat de la crisi de la covid-19, Broomx treballava per al sector del turisme i la cultura. Ara, ha reorientat el seu model de negoci al món de la salut. Un dels fundadors de la companyia, Ignasi Capellà, explica el motiu de la transició: “Quan va arribar la pandèmia, vam pensar que nosaltres teníem unes eines que podien servir per pal·liar l’esgotament mental dels sanitaris i també podien ajudar els pacients”.
I així va ser. Fundada a Barcelona, Broomx és especialista en el desenvolupament d’aplicacions tecnològiques adaptables a, pràcticament, qualsevol mercat. L’any 2018 van crear el seu projector immersiu, el MK360. L’aparell projecta imatges, vídeos i contingut sonor. Fins ara, s’utilitzava a hotels i festivals de música com el Sónar per millorar l’experiència dels usuaris. Avui, ajuda a professionals i pacients d’arreu del món a mitigar patologies i demències físiques i cognitives.
Tot va començar quan el 2019 un grup d’investigadors del Canadà es van interessar pel projector de Broomx. Els experts estaven realitzant un estudi sobre l’impacte de les tecnologies immersives en el tractament de persones amb Alzheimer i altres demències. Els hi van comprar un projector i van iniciar un estudi, amb una trentena de persones, per comparar la seva eficàcia amb les ulleres de realitat virtual en el tractament dels pacients.
L’estudi es va tancar amb èxit: el MK360 era molt més efectiu. A diferència de les ulleres de realitat virtual, amb l’aparell català, l’experiència és immersiva i ocupa tota una sala. A més, no calen ulleres i, per això, el fenomen es pot experimentar en grup. La tecnologia de Broomx no és nova. El que és innovador és la característica tecnològica que utilitza, el plug and play, gràcies al qual només es necessita un dispositiu per gaudir de l’experiència: el projector.
Actualment, la companyia té presència a una vintena de països del món, entre els quals es troben el Japó, Austràlia i els Estats Units. Aquest 2021 ha començat a implementar la tecnologia a Catalunya a centres com l’Institut Guttmann o l’Hospital Vall d’Hebron. L’objectiu, amb la mirada posada en l’any que ve, és créixer a l’estranger. I donat que no tenen competidors amb el format plug and play, les expectatives són “bones”, assegura Capellà.
Actualment, la companyia té presència a una vintena de països del món, entre els quals es troben el Japó, Austràlia i els Estats Units
Broomx ha doblat la facturació respecte a l’any 2020, amb vendes que ronden el mig milió d’euros. Gràcies a això, van poder doblar la plantilla, que ara és d’una vintena de persones. Per fer front a les expectatives de creixement, acaben d’iniciar una ronda de finançament que tancaran a finals d’any.
De cara a setembre, seguiran apostant per diversificar els mercats a què es dediquen. Amb la reactivació del turisme i les activitats culturals, no han deixat de banda els clients que tenien abans de la pandèmia. I ara comencen a competir en el món corporatiu. Consideren que la seva tecnologia podria aplicar-se a les sales de meditació de les empreses, tan de moda en entorns de treball com els de Silicon Valley. Capellà creu que “encara hi ha molt camp per córrer” per veure en quins sectors la seva aplicació pot tenir sentit.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…