Automobile Barcelona escalfa motors per a una nova edició en què participaran més de 30 marques, un 40% més respecte a l’última, l’any 2021, la primera postcovid. El saló comptarà amb més de 100 expositors i ocuparà 100.000 metres quadrats de Fira Montjuïc, dedicant un pavelló a Motoh! Barcelona, saló centrat en els vehicles motoritzats de dues rodes amb qui no coincidia des de l’any 1999.
“Barcelona serà un any més la capital del motor”, ha defensat el president del saló, Enrique Lacalle, en la roda de premsa de presentació de la 42a edició. “Mai hem llançat la tovallola”, ha continuat, “ni en els pitjors moments de la pandèmia ni davant la falta de subministraments”, sense oblidar que Automobile Barcelona es va organitzar fa dos anys quan altres salons com el de Ginebra no ho feien. “El saló, que continua obrint quan altres tanquen, torna a demostrar un any més perquè és un referent a nivell mundial”, ha remarcat.
Des del dissabte 13 de maig fins al diumenge 21 de maig, el saló, organitzat per Fira de Barcelona amb la col·laboració de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), preveu atreure a més de 300.000 assistents, superant així la xifra que va aconseguir l’any 2021, aprofitant que suma Motoh! Barcelona i ja no hi ha restriccions. “A nivell de saló de públic, l’Automobile és un dels més viscuts per la ciutat”, ha exposat el director de Negoci Internacional de Fira de Barcelona, Ricard Zapatero.
Automobile Barcelona comptarà amb la participació de marques com Dacia, Hyundai, Kia, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Renault, SsangYong, Subaru, Suzuki, Tesla i Volvo. També hi haurà una presència destacada de firmes locals com Baltasar, Ebro, Seat i Cupra, que es convertirà en la que ocuparà més espai, quedant-se amb tota la Plaça Univers. La resta d’expositors es repartiran pels pavellons 1 i 8 del recinte de Montjuïc, així com per l’Avinguda Maria Cristina, l’entorn del carrer Rius i Taulet i la zona de la Font Màgica.
Les marques mostraran un total de 14 novetats a la capital catalana, amb tres d’elles sent presentades per primera vegada en un saló a nivell mundial. Seran el Cupra Tavascan, el Mercedes-Benz Classe E i l’Ebro EcoPower. Precisament, amb aquest últim model, la històrica firma espanyola vol reactivar els terrenys de la Zona Franca que Nissan ha deixat buits.
D’altra banda, Motoh! Barcelona comptarà amb més de 40 expositors del dijous 11 de maig al diumenge 14 de maig. Serà la primera vegada que se celebri des de l’any 2019, ha recordat el seu director, José Miguel García, obrint la possibilitat a repetir l’aliança amb l’Automobile si funciona aquest any. Participaran marques com BMW Motorrad, Harley Davidson, Kawasaki i Yamaha, amb algunes d’elles estant també presents en els espais que ocupi l’Automobile.
Els vehicles elèctrics i híbrids tornaran a tenir un protagonisme especial al saló, que ha triat Electritzant com a lema per a aquesta edició. “L’Automobile és una gran manera d’arribar al públic i mostrar tots els productes que existeixen. Ha de ser un gran aparador i una gran eina comercial per a totes les marques”, ha assenyalat Zapatero. En concret, el saló comptarà amb l’Electric zone, on s’exposaran 13 models electrificats, i l’e-Motorsport Show, un espai de demostracions on es vol fer atractiva aquesta nova modalitat.
Els vehicles elèctrics i híbrids tornaran a tenir un protagonisme especial al saló, que ha triat Electritzant com a lema per a aquesta edició
En línia amb l’evolució que està experimentant el sector, també participaran al saló companyies de renting, carsharing, mobilitat urbana i sistemes de recàrrega. Entre elles, hi haurà Acciona Silence, Seat Mó i Wallbox.
“Aquest és el lloc on ha d’estar el sector de l’automoció”, ha remarcat el director general d’Anfac, José López-Tafall. La patronal espera continuar amb la bona evolució de les vendes que està registrant en els primers mesos de l’any, amb un creixement fins a abril del 33% respecte a l’any passat, malgrat que la crisi de subministraments i els endarreriments en les entregues persisteixen: “La tendència és bona, però no farem un any com el de 2019”.