Bon Preu ha decidit donar per finalitzada i deixar “sense acord” les negociacions que mantenia amb el grup de distribució Eroski per una eventual compra total o parcial de Caprabo. En un comunicat, el grup propietat de Joan Font ha explicat que “les converses dels darrers mesos amb Eroski amb relació a una possible operació han conclòs sense èxit”. Segons la cadena de supermercats, els motius que han dut a “desestimar la negociació” han estat “la disparitat de criteris sobre el plantejament de l’operació i el desacord en les expectatives econòmiques entre les parts”.
Formalment, Eroski mai ha admès l’existència d’aquestes negociacions, ja que el grup ha reiterat en nombroses ocasions que Caprabo no està en venda. La cooperativa basca sí que ha reconegut que avalua la possibilitat de donar entrada a un soci financer a Caprabo a canvi d’una participació accionarial minoritària. Aquest soci aportaria recursos financers que es destinarien a donar suport al pla estratègic que té en marxa Caprabo per transformar la seva xarxa de botigues. Recentment, Caprabo ha traslladat la seva seu corporativa i la seva plataforma logística de productes frescos a la ZAL del Port de Barcelona; aquest any, la cadena preveu créixer amb la inauguració d’una dotzena de botigues.
A banda de donar per acabada la seva aproximació a Caprabo, Bon Preu ha avançat la xifra de facturació amb què preveu tancar aquest mes de febrer el seu exercici fiscal. La cadena d’Osona preveu superar per primera vegada la barrera dels 1.600 milions d’euros, amb una xifra estimada de 1.620 milions. El grup avança així amb el seu fort pla de creixement, que s’ha fixat l’objectiu d’aconseguir a mig termini unes vendes de 3.000 milions d’euros. Bon Preu, que opera amb les marques Bonpreu i Esclat, controla ara més del 10% del mercat català de la gran distribució i el repte que s’ha proposat és duplicar aquesta quota, fins al 20%.
Les vendes de 1.620 milions per un exercici marcat per la pandèmia suposen un creixement del 8,5% respecte als 1.492,3 milions ingressats l’any anterior. Si només es posa el prisma en l’activitat principal de Bon Preu, la comercialització de productes d’alimentació, el creixement en aquest últim any es dispara fins al 20%. Bona part de la diferència entre aquests dos percentatges rau en el fet que Bon Preu també comercialitza carburants, una divisió que s’ha vist penalitzada pel menor moviment de la població per la covid-19.
Tot i les dificultats causades per la crisi vírica, Bon Preu ha inaugurat nou establiments durant el 2020 a poblacions com Manlleu, Terrassa, Banyoles, Alcanar, Alpicat, Platja d’Aro i Rubí. Ara compta amb una xarxa de 133 supermercats Bonpreu i 55 hipermercats Esclat, a més a més de disposar de 55 benzineres EsclatOil.
L’empresa ha pressupostat per aquest 2021 una inversió addicional de 145 milions d’euros destinada a l’obertura d’onze nous punts de venda Esclat i Bonpreu i a la millora de la seva plataforma logística de Balenyà (Osona). Estan previstes inauguracions de botigues a Sabadell, Mataró, Anglès i Cassà de la Selva. Els altres dos grans projectes que té en marxa l’empresa familiar catalana és l’expansió del servei de compra per Internet i la comercialització d’energia elèctrica 100% renovable a través de la nova empresa BonpreuEsclat Energia. Bon Preu s’ha proposat també ajudar a fomentar la mobilitat sostenible i ja ha instal·lat 44 carregadors per cotxes elèctrics a diversos dels seus supermercats i hipermercats.
Bon Preu dóna feina a més de 8.500 persones, a qui aquest darrer any ha repartit una prima de més de tretze milions d’euros pel compliment dels objectius fixats. En paral·lel, en reconeixement al seu esforç durant la pandèmia, l’empresa va pagar també 200 euros addicionals a cada un dels seus treballadors.
Des de l’estiu de 2019 el 100% de Bon Preu pertany a l’empresari nascut a Torelló Joan Font, que després d’una llarga disputa va acordar comprar el 50% de les accions que estaven en mans del seu germà, Josep Font, a qui pagarà 300 milions d’euros en un termini de vuit anys.