La companyia de lloguer de motos elèctriques Yego, propietària de les scooters color verd menta i d’estil retro que recorden les mítiques Vespa, ha incorporat als seus serveis una oferta específica destinada a clients corporatius, és a dir, a altres empreses. El servei ja l’han subscrit uns 300 negocis de diverses tipologies, entre elles, una firma de coworking amb seu a la ciutat.
“El més interessant és que ràpidament, empreses sense necessitats de mobilitat durant la jornada laboral, s’han acostat a Yego per oferir als seus empleats una manera sostenible de moure’s per anar i tornar de la feina”, amb un important estalvi en els costos de mobilitat laboral, “però també per fer-les servir durant el seu temps lliure”, explica Tim Ougeot, cofundador de la startup el 2016 i actual responsable de màrqueting.
Ougeot és un dels ponents que participarà el proper 30 de novembre al Barcelona Talent-ed Summit, organitzat per The New Barcelona Post i l’Ajuntament de Barcelona per debatre sobre el potencial d’atracció de talent internacional que té la capital catalana. L’emprenedor explica com el nou servei Yego Business també ofereix la possibilitat que les companyies subscriguin l’opció Yego Perks, mitjançant la qual assumeixen el pagament d’un percentatge de la despesa que té l’empleat en fer servir vehicles de micromobilitat, com una mesura per contribuir a reduir les emissions de CO2 a l’atmosfera. “Amb l’objectiu final de millorar l’experiència i el benestar dels empleats que es desplacen per anar a les oficines o a les cites professionals”, concreta Yann Sander, cofundador i responsable de producte.
Per facilitar els trajectes verds a Barcelona —la ciutat on van crear la companyia Tim Ougeot, Benjamin Viguier i Yann Sander i on tenen la seu corporativa, al barri del Poblenou—, Yego disposa de 632 scooters i 300 bicicletes elèctriques. Tim Ougeot es lamenta que a la capital catalana no poden donar serveis de patinet compartit perquè, malgrat que l’Ajuntament de Barcelona es va comprometre a regular aquesta activitat, la normativa encara no ha arribat.
Sí, en canvi, han iniciat una experiència pilot amb patinets elèctrics a Bordeus, la ciutat francesa on operen a través d’una franquícia. També són presents a París, i a Espanya, tenen serveis de motorsharing a València, Sevilla i Màlaga. La flota de motocicletes entre tots els municipis on treballen és de 2.567 vehicles.
“A Bordeus els patinets funcionen molt bé, tot i que hi ha una gran competència en aquests serveis, i per això hem decidit testejar els dos tipus de vehicles a la ciutat francesa, és a dir, obrirem el lloguer d’ebikes“, explica Ougeot. El responsable de Yego concreta que, mentre per a les motos es va arribar a un acord amb el fabricant alemany Emco, per a les bicicletes i els patinets s’ha desenvolupat un vehicle diferent i adaptat al sharing (bateria extraïble, cadenat,…) i que esperen dissenyar noves versions a mitjà termini.
El creixement de la plataforma Yego respon a l’augment exponencial de la demanda de serveis de sharing a totes les ciutats on és present la companyia, que ha registrat tres milions de trajectes en els últims dotze mesos, cosa que es tradueix en què cada 12 segons hi ha un usuari que fa la reserva d’un dels seus vehicles. Això li permetrà assolir els set milions de facturació al tancament del present exercici.
Amb tres milions de trajectes realitzats el darrer any, la plataforma registra una reserva cada dotze segons
“Aquest creixement exponencial és el resultat d’un canvi de mentalitat en una societat que prioritza l’access economy deixant enrere la idea de propietat i prioritza cada cop més les experiències i valors com l’interès a contribuir a una ciutat més verda”, comenta Ougeot i afegeix que “a Barcelona, des del llançament de Yego hem observat un creixement anual exponencial, només interromput pels mesos de confinament per la pandèmia”. Segons el responsable de la companyia, la demanda anirà augmentant en la mesura que els serveis es puguin estendre a l’àrea metropolitana.
Benjamin Viguier, cofundador i conseller delegat de Yego recalca que la seva missió és “millorar el benestar i la qualitat de vida dels ciutadans a través d’una mobilitat compartida intel·ligent a les grans urbs, com una nova manera de viure més flexible i sostenible”.
Des del llançament, Yego ha aconseguit aixecar 17 milions d’euros per part d’inversors privats, internacionals i entitats bancàries. L’última ronda de finançament la va tancar a mitjans del 2020, en què va captar 7,5 milions d’euros subscrits per un sol inversor, el fons holandès Ponooc, especialitzat en mobilitat i energies renovables.
Gràcies a això, la plataforma ha continuat la seva expansió i ja són més de 110 persones —70 de les quals a Barcelona— les que formen part d’un equip ple de talent: dissenyadors, marketers, product owners i executius que creuen fermament que la mobilitat del futur és la que estan construint. La seva experiència serà una de les que s’exposaran al Barcelona Talent-ed Summit, que vol donar visibilitat a aquest fenomen creixent d’atracció de talent internacional que té la ciutat.
El perfil d’usuari de Yego és una persona de mitjana edat, uns 31 anys, i de tipologia molt diversa segons la ciutat, la temporada i fins i tot la franja horària del servei. En conjunt, un 58% són homes i un 42% dones. Per a tots ells, la companyia continua innovant i afegint noves funcionalitats com la consistent a fer una foto un cop finalitzat el trajecte per comprovar que la moto està aparcada a una zona autoritzada. Això, i el control remot i en connexió de tota la flota permet gestionar els fluxos de mobilitat, les hot zones i cold zones i atendre millor les necessitats del mercat en general i donar respostes als seus riders.