Lidl construirà un magatzem a Constantí (Tarragonès), amb previsió que entri en funcionament a partir del 2026. La cadena alemanya de supermercats ha adquirit una parcel·la d’uns 185.000 m² en aquest municipi per construir una nova plataforma logística amb l’objectiu de garantir la seva expansió a Espanya. Segons fonts de la cadena, és un projecte que generarà riquesa i ocupació local.
Aquest projecte es suma als tres magatzems que Lidl té previst inaugurar fins al 2025: el primer a Escúzar (Granada) –en construcció, en una parcel·la de més de 132.000 m²—, seguit d’un altre a Martorell (Baix Llobregat) i un darrer a Parla (Madrid), pendents d’iniciar-se les obres a parcel·les que superen els 126.000 m² i els 145.000 m², respectivament.
L’alcalde de Constantí, Oscar Sánchez, s’ha mostrat “molt satisfet amb l’arribada de Lidl al nostre municipi”, informa ACN. Sánchez afegeix que des del consistori es considera una prioritat “continuar treballant per atraure noves inversions i afavorir l’arribada de noves empreses que com a Lidl puguin ser generadores d’ocupació per als nostres veïns i veïnes”. En aquest sentit, subratlla que “l’oportunitat que ofereixen grans empreses com Lidl i la seva aposta decidida per Constantí avalen la feina que s’està fent”.
“En els darrers anys estem ampliant significativament la nostra presència a Espanya gràcies a l’obertura de noves botigues, una realitat que també ens exigeix incrementar les nostres infraestructures logístiques amb nous centres des dels quals gestionem tot el nostre assortiment de productes”, comenta el director general d’Expansió de Lidl Espanya, Imanol Zabala, que afegeix que “des del 2019 hem posat en marxa tres magatzems a Cheste (València), Agüimes (Las Palmas) i Nanclares de l’Oca (Vitòria), i en un futur preveiem inaugurar-ne quatre més a Escúzar, Martorell, Parla i Constantí”.
Els futurs magatzems a Martorell i Constantí se sumaran al que Lidl té des del 2003 a Montcada i Reixac (Vallès Occidental), població des de la qual la cadena de supermercats abasteix principalment els seus més de 70 punts de venda a Catalunya i on té també les oficines centrals pel mercat espanyol, actualment en procés d’ampliació, amb una inversió de 19 milions. Amb l’entrada en funcionament d’aquests tres centres, Lidl vol reforçar el paper estratègic de Catalunya com a pol logístic de referència per al creixement en aquesta zona i al nord-est de l’estat.
Lidl compta avui dia amb una estructura d’unes 120 botigues, una plataforma logística i unes oficines centrals a Catalunya que ja ocupen al voltant de 3.900 persones. La companyia compra producte català per valor d’uns 690 milions d’euros anuals a més de 170 proveïdors, exportant pràcticament un terç d’aquestes compres a una trentena de països. Amb aquest volum d’activitat a la regió, Lidl és responsable de més de 22.800 llocs de treball directes, indirectes i induïts —un 0,68% del total— i supera els 1.090 milions d’euros anuals aportats al PIB, un 0,56% del total.