La propera edició del Saló Nàutic de Barcelona reforçarà l’aposta del certamen per arribar a nous públics i crear comunitat i aprofundirà en la digitalització, la innovació i la sostenibilitat com a noves tendències que estan marcant el present i el futur del sector.
Coincidint amb el seu 60è aniversari, el saló ha llançat Nautic 6.0, una iniciativa de comunicació digital per complir amb aquests dos objectius. Els organitzadors de l’esdeveniment, Fira de Barcelona en col·laboració amb l’Associació Nacional d’Empreses Nàutiques (ANEN), han ideat quatre canals —un bloc, un podcast mensual, un programa de televisió i un programa basat en xarxes socials— que tindran caràcter informatiu, divulgatiu i d’entreteniment, i que no seran efímers sinó que tindran continuïtat durant tot l’any.
Del 12 al 16 d’octubre d’aquest any, l’edició del saló ocuparà per primera vegada tres molls del Port Vell (Fusta, Espanya i Marina Port Vell), on es preveu una àmplia mostra del mercat nàutic nacional i internacional amb la presència d’embarcacions de les principals empreses i marques. En concret, es preveu la presència de 200 expositors i 700 embarcacions, al voltant de 200 d’elles a l’aigua.
El president del certamen, Luis Conde, destaca el pes que va guanyant la tecnologia en aquesta fira, que també comptarà per primera vegada, amb una zona en què es donaran a conèixer els últims avenços en innovació i sostenibilitat. L’espai Innovation Dock recollirà una mostra de les innovacions més disruptives del moment desenvolupades per startups nàutiques d’arreu del món, juntament amb un pantalà sobre les aigües del port en què atracaran dos prototips d’embarcacions sostenibles, una propulsada per hidrogen i una altra, d’elèctrica.
Amb la Copa Amèrica de Vela
Com ja ve realitzant, el Saló Nàutic donarà suport a l’organització de diverses competicions i, “com no”, la Copa Amèrica de Vela que s’ha de celebrar a Barcelona el 2024 serà una d’elles. Luis Conde ha manifestat que serà un trampolí per al turisme nàutic i especialment per al provinent dels Estats Units, un país amb gran nombre de seguidors d’aquesta competició.
Alhora, el Saló Nàutic esdevindrà el principal col·laborador d’una sèrie de proves i regates que tindran lloc al llarg de tot aquest any com, per exemple, la Ruta de La Sal per a vaixells de creuer a vela, la WindsurferEuropeans ‘La Brava Cup’ de windsurf i la Solo Med per a embarcacions de la classe 6,50.
En la vessant més comercial, el secretari general d’ANEN, Carlos Sanlorenzo, va mostrar-se esperançat que el certamen “sigui una palanca per activar l’activitat comercial i que ajudi al tancament de l’any 2022, un exercici que s’està veient impactat de forma important per la incertesa dels mercats, la inflació desbocada i la crisi de subministraments que segueix afectant al lliurament d’embarcacions”.
Segons dades facilitades pels organitzadors, en el primer semestre d’enguany, s’han matriculat 3.552 embarcacions d’esbarjo a Espanya per les 4.190 matriculades en el mateix període de 2021, la qual cosa representa un descens del 15%.