Sota el lema Torna la il·lusió, Automobile Barcelona 2021 se celebrarà entre el 30 de setembre i el 10 d’octubre amb la intenció de ser el primer gran esdeveniment firal amb públic postpandèmia. El saló acollirà les novetats de 23 marques d’automòbils i tindrà per protagonistes al cotxe elèctric i la descarbonització.
Com aparador internacional del sector de l’automòbil i dels seus avenços, les marques assistents al certamen presentaran 15 nous models d’automòbils, amb gairebé tots els vehicles equipats amb motors electrificats, i tres vehicles de mobilitat personal. Entre les primícies, hi haurà una novetat mundial i una europea.
Automobile Barcelona, que en la seva última edició de 2019 va celebrar el seu centenari, està organitzat per Fira de Barcelona amb el suport de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac). Fidel a la seva històrica trajectòria, el certamen servirà per apropar a la ciutadania les transformacions que està experimentant el sector i que ja són una realitat, ja que en el mercat ja hi ha més de 150 models electrificats disponibles, segons el director general de l’Associació Nacional de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), José López-Tafall.
“Estem davant un canvi imparable en el món de la mobilitat i ens sentim orgullosos de la confiança que les marques han dipositat en nosaltres com a gran plataforma des de la qual explicar aquestes tendències”, explica Enrique Lacalle, president d’Automobile Barcelona.
Lacalle expressa la importància de celebrar aquest esdeveniment presencial, òbviament adaptat en el seu format i dimensions al context actual. “El saló és fruit d’un gran esforç col·lectiu i del nostre compromís amb la indústria de l’automòbil que ha cristal·litzat en un esdeveniment que vol tornar la il·lusió al sector, als amants del motor, però també a tota la ciutat, a la qual el saló està profundament arrelat des de fa més de 100 anys”. En aquest sentit, Lacalle afegeix que “serem el saló amb més marques dels celebrats a Europa, convertint-nos un cop més, en una de les cites de referència del motor i una immillorable plataforma per connectar amb el gran públic”.
Durant els onze dies de saló, els dos primers reservats per a professionals, es mostrarà una gran varietat de vehicles elèctrics i els participants podran conèixer i experimentar les últimes tecnologies aplicades a l’automoció, posant-se al volant dels últims models exhibits per les marques.
Els organitzadors destaquen la importància de celebrar aquest esdeveniment de manera presencial
Per citar algunes de les novetats, les marques Seat i Nissan tindran el seu espai al saló. El nou Cupra Born, model 100% elèctric de la firma de Martorell, es podrà veure per primera vegada de manera física en un recinte firal, mentre que la firma espanyola pertanyent a Seat també mostra l’Urban Rebel, el concept car amb el qual marca les línies mestres de disseny dels futurs vehicles de la factoria espanyola.
L’electrificació també és la protagonista de les presentacions de Nissan. La firma nipona mostra a Barcelona, en primícia mundial, la nova furgoneta Townstar, disponible en versió elèctrica. A més, presenta per primera vegada a Europa el nou Nissan Ariya, un SUV 100% elèctric, amb el qual la marca japonesa vol donar pas a una nova generació d’utilitaris. El públic assistent podrà descobrir el Qashqai Mild Hybrid, la tercera generació d’un dels crossovers més populars.
Les 23 marques que participaran en el saló són: Baltasar, BMW, Cupra, Dacia, DFSK, DR, Evo, Ford, Hispano Suiza, Honda, Hyundai, Kia, Lexus, Lotus, Mercedes Benz, Mini, Nissan, Renault, Seat, Smart, Subaru, Suzuki i Volvo.
Així mateix, estaran presents altres empreses dels àmbits de la mobilitat i l’automoció com Arena, Silence, Kymco, Smou, Ecomobility, Sunra o el Servei Català de Trànsit.
Les novetats presents a Automobile Barcelona no acaben amb els vehicles de quatre rodes. Les firmes Spin, pertanyent a Ford, i Ray, ambdues centrades en els anomenats VMPs o vehicles de mobilitat personal, presenten a Barcelona tres nous models: el Spin S-300, una bicicleta elèctrica; el Spin 2.3 amb Drover, un patinet elèctric equipat amb intel·ligència artificial, i el Ray 7.7, 1 escúter elèctric amb el qual la marca catalana Ray Electric Motors s’ha estrenat a la indústria de la mobilitat.