El Festival Cruïlla treballa per continuar reduint el seu impacte mediambiental. Després de provar el got biodegradable en la seva edició de 2018 o eliminar el plàstic en la de 2019, ara vol col·laborar amb empreses emergents que l’ajudin, per exemple, a trobar materials menys contaminants per als gots que acompanyen als assistents en els concerts o per a les polseres que serveixen per entrar. El Sustainable Festival Challenge compta amb el suport de Damm, Barcelona Music Lab i la Fundació Ship2B.
Podran presentar-se aquelles startups que estiguin en actiu en el moment de ser seleccionades i tinguin un model de negoci clar. Hi haurà temps per presentar les candidatures fins al 21 d’abril.
Els projectes seleccionats participaran en la Startup Week, un esdeveniment en el qual se les formarà i s’estudiaran les vies de col·laboració amb el festival. Entre els participants, un jurat triarà les propostes que s’acabaran materialitzant al Cruïlla 2023.
El Sustainable Festival Challenge vol respondre a dues qüestions. En primer lloc, busca empreses emergents especialitzades en el disseny de materials sostenibles o capaces de generar nous materials que disminueixin l’impacte ambiental. Es podran destinar per als gots i les polseres, però també per a les pancartes, les lones i els estands que envaeixen el Fòrum els dies que dura el festival.
En segon lloc, el Cruïlla també vol mesurar les emissions de carboni que genera i compensar-les, així com proposar accions perquè els assistents les puguin reduir. També preveu realitzar informes que expliquin l’impacte mediambiental que tenen els concerts.