El grup Hofmann celebra el seu 40 aniversari amb l’obertura d’una segona pastisseria boutique, començant una nova etapa que ha de portar a la marca barcelonina més enllà de la ciutat que l’ha vist créixer. “Aquesta és la primera de noves obertures que vindran, no només a Barcelona”, avança la seva presidenta, Silvia Hofmann, filla de Mey Hofmann, qui va començar el negoci familiar centrat en la formació en cuina i ha anat ampliant la seva àrea d’influència. “Però Hofmann sempre ha estat molt vinculat amb la marca Barcelona i ho estarà sempre”, afegeix.
El nou establiment està situat a l’Avinguda Pau Casals, just damunt de la Plaça Francesc Macià, i compta amb una superfície de 100 metres quadrats. Hofmann estava interessat a arribar a la zona alta de Barcelona, després de detectar la demanda d’un públic més local a qui els hi quedava massa lluny la pastisseria del Born, al carrer Flassaders, on predomina el consumidor internacional.
Amb aquesta obertura, l’empresa preveu que les pastisseries dupliquin la seva facturació, passant dels 1,4 milions d’euros l’any 2022 als 3 milions d’euros l’any 2024. Amb una facturació de 6 milions d’euros el 2022, la pota de rebosteria representa un 23% del total dels ingressos.
Per poder afrontar l’expansió, així com respondre a l’alta demanda que ja tenien a la pastisseria del Born, Hofmann ha ampliat l’obrador que té a la Via Laietana i el carrer Abaixadors, que ha crescut un 60%, i s’ha contractat més personal. Ara, un total de 47 treballadors es dedicaran a la producció i venda en l’àrea de pastisseria, iniciada fa 15 anys amb l’obertura a Flassaders. També ha crescut l’equip dedicat al transport, tenint en compte que la nova pastisseria rebrà productes des del centre de la ciutat dues vegades al dia.
La segona pastisseria boutique de Hofmann comptarà amb els mateixos productes que la del Born, entre ells, clàssics com el croissant de mantega (2,20 euros) i el croissant de mascarpone (4 euros). Tindrà altres productes de brioixeria, amb més varietats de croissant, però també productes de pastisseria i dolços com plum-cakes (12 euros), caixes de bombons (10 euros), tauletes de xocolata (7,50 euros), paquets de galetes (14,50 euros) i granola (10,50 euros). Per a aquells que vulguin anar-se’n a berenar a casa, podran emportar-se un sobre gran de xocolata a la tassa (9,50 euros). Al Born, es venen 750 croissants al dia, arribant als 22.000 mensuals i pujant fins a les 30.000 unitats quan se suma la resta de brioixeria, xifres que s’aspira a igualar a l’Avinguda Pau Casals.
No serà l’única nova obertura que Hofmann preveu en els pròxims anys. La següent parada passarà per Madrid, on esperen arribar l’any 2024. L’expansió a la capital madrilenya comportarà situar un centre de producció com el que tenen al Born, a més de començar amb dues pastisseries boutique. També es contempla l’expansió internacional del grup barceloní, però els plans encara s’han d’acabar de perfilar.
L’expansió a la capital madrilenya comportarà situar un segon centre de producció
Amb l’inici d’aquesta nova etapa d’expansió de les pastisseries, el grup manté la resta d’àrees del sector de la gastronomia on opera. D’una banda, el restaurant al carrer Granada del Penedès, amb una estrella Michelin, on treballen professors i alumnes de l’escola de cuina i pastisseria que va fundar Mey Hofmann l’any 1983. Amb la pandèmia, el grup va decidir tancar els altres restaurants que tenia, no centrats en la formació. L’any 2022, la companyia va aconseguir recuperar la facturació prepandèmica.
Així mateix, el centre formatiu suma ja més de 20.000 estudiants en els seus 40 anys. Cada any, s’hi formen un miler d’alumnes. Una meitat es concentren en els programes professionals, pensats per a perfils que comencen en el sector o es volen especialitzar, mentre que l’altra meitat prova cursos curts, dirigits a un públic més amateur. A més, el grup presidit per Silvia Hofmann també desenvolupa consultories per a negocis culinaris i compta amb un de càtering. En total, la plantilla del grup s’acosta al centenar de treballadors.