L’Integrated Systems Europe (ISE), la fira audiovisual més gran del món, arrenca aquest dimarts amb la previsió de superar els 50.000 assistents. El saló espera millorar les xifres aconseguides en l’edició de 2021, que va permetre deixar enrere les mesures covid que es van veure en el seu primer any a la ciutat, però que es va quedar en els 43.700 assistents. El primer símptoma de millora seran la superfície contractada, amb 57.000 metres quadrats repartits en sis pavellons, un 30% més respecte de l’any passat. També creixeran els expositors, arribant fins als 1.055, un 25% més, amb protagonistes com Samsung, LG, Crestron, Panasonic, Lang, Epson, Harman, Philips, Sharp i Leyard.
En aquesta gradual recuperació de la normalitat i després d’haver superat l’amenaça de vaga per part dels taxistes, l’ISE complirà amb una de les seves assignatures pendents amb Barcelona: donar el tret de sortida al calendari firal. Després de les seves dues primeres edicions a la ciutat, el saló podrà celebrar-se quan li toca, la primera setmana de febrer, unes dates que la pandèmia havia impossibilitat. L’any 2021, el seu primer any, es va celebrar a principis de juny, en màniga curta i només durant dos dies, a l’espera de veure si la situació millorava de cara el febrer de 2022. Li va anar de poc, però una nova onada de covid va obligar a posposar-lo fins al maig, fent que el Mobile World Congress (MWC), el saló veí a qui vol igualar, estrenés l’exercici.
Ara que la covid ja sembla llunyana, la fira audiovisual omplirà el recinte de L’Hospitalet de Llobregat des d’aquest dimarts fins al divendres, coincidint amb l’IoT Solutions World Congress (IOTSWC) i el Cibersecurity Congress, organitzats per Fira de Barcelona. Les principals tendències que es podran veure als estands seran solucions de so envoltant, avanços en tecnologia LED, l’auge de les pantalles amb resolució 8K, la consolidació de la realitat augmentada i la realitat virtual amb la popularització dels mappings, i la combinació de la intel·ligència artificial i l’aprenentatge automàtic per oferir continguts cada vegada més personalitzats.
Entre els més de 1.000 expositors que participaran a l’ISE, hi haurà un total de 73 empreses catalanes, un 7% més que l’any passat, quan hi van assistir 68, segons el Departament d’Empresa i Treball. En el pavelló de la Generalitat, hi haurà Adtel, Air Parfum, Amate Audio, Audiotecnologias, Aiwa Europe, Be LIT Studio, Blackfish, Ebantic Systems, Eurecat, Global Room, Herta, iDISC Information Technologies, Invelon Technologies, Kumux, Lavinia Services, Ledscontrol, Marvut Technologies, NRDmultimedia, Oktics ATZ, SeeSound i TMM-Group. Així mateix, a l’estand de l’Ajuntament de Barcelona, hi haurà Estudio Gurugú, Reality Telling, Inmersia, Brickken, Immersium Studio, Pixeldreams, Union Avatars, Wildbytes, Univrse i Broomx.
A Catalunya, la indústria audiovisual està formada per més de 3.600 empreses, amb una facturació de 6.703 milions d’euros i una plantilla conjunta de 31.000 treballadors. Barcelona és el pol central del sector, amb el 57,1% de les ocupacions i el 61,7% de les empreses. A més, l’arribada de la fira audiovisual ha suposat l’obertura d’oficines de multinacionals com Lang i Infiled.