La multinacional alemanya d’automatització industrial Festo ha triat entre les 250 delegacions que té repartides per tot el món a la seva divisió catalana, instal·lada a L’Hospitalet de Llobregat, per centralitzar la gestió mundial de les vendes digitals donat l’ecosistema d’startups i digital —tecnologia i talent— que pot trobar a Catalunya. Aquest grup, una empresa de capital familiar en mans de la tercera generació, porta 50 anys establert a L’Hospitalet de Llobregat —els commemora enguany—.
El projecte, amb una inversió de 2,6 milions d’euros, ja s’ha posat en marxa amb una plantilla de 20 professionals, de més de nou nacionalitats i amb altes competències, i la previsió és doblar-la al llarg de 2022. En total, les seus de Festo Espanya i Portugal compten amb una plantilla de 175 professionals, que a nivell mundial s’eleva a 21.000 treballadors.
Des del nou digital sales hub, Festo abordarà la seva activitat de vendes en quatre àrees funcionals: data analyst, programació, costumer care i innovació. L’activitat del hub està directament connectada amb la central de l’empresa a Alemanya per donar suport a totes les divisions a nivell mundial.
La multinacional considera que el futur passa per la digitalització donat que, a hores d’ara, el 75% dels compradors B2B a Europa fan les seves comandes en línia. “Des de Festo preveiem que l’any 2025, gairebé el 40% de les nostres vendes es generin de forma digital”, ha assegurat Ansgar Kriwet, membre del consell d’administració de Vendes de Festo, durant l’acte d’inauguració del nou centre tecnològic.
El grup destina a recerca i desenvolupament (R+D) un 8% de la seva facturació anual, xifrada en 3.070 milions d’euros el 2019, i on la base és la innovació i la industria 4.0 per aportar noves solucions tecnològiques a la indústria. La companyia produeix tot tipus de tecnologia electrònica, pneumàtica i xarxes per a processos i activitats industrials.
La companyia preveu que el 40% de les seves vendes es generin de forma digital el 2025
Amb la seu central a Esslingen (Alemanya), Festo subministra tecnologia d’automatització pneumàtica i elèctrica a 300.000 clients d’automatització industrial i de processos de més de 35 sectors, i comercialitza en 176 països. La multinacional també té una divisió de sistemes d’aprenentatge, formació i consultoria on atén a uns 60.000 clients arreu del món.