Els propietaris de Maremàgnum, el grup francès de centres comercials Klépierre, invertiran 15 milions d’euros a remodelar i reposicionar el centre comercial del Port Vell, amb la mirada posada en l’arribada del mercat gastronòmic Time Out Market a partir de 2024. El pressupost es destinarà principalment a reformar la coberta que ocuparà Time Out, on els operaris ja han començat a treballar.
“L’acord amb Time Out Market és un primer pas cap al reposicionament del centre”, sosté l’empresa propietària del Maremàgnum. El projecte inclourà catorze cuines, un restaurant de servei complet i quatre bars, dos d’ells a l’aire lliure. També hi haurà un espai i escenari per a esdeveniments, un estudi de ràdio i una terrassa exterior amb vistes panoràmiques a la ciutat, el port i el mar.
El Time Out Market de Barcelona serà el primer d’Espanya i el segon d’Europa. La iniciativa va començar a Lisboa l’any 2014 i va continuar a Miami, Nova York, Boston, Mont-real, Chicago i Dubai. Pròximament, s’estrenaran nous mercats a Porto, Ciutat del Cap i Vancouver.
La inversió anunciada per Klépierre permetrà incrementar l’àrea comercial en més de 5.000 metres quadrats, on es podran instal·lar noves marques, així com desenvolupar nous accessos per accedir a la terrassa-mirador on se situarà el mercat gastronòmic. Construcia serà l’empresa encarregada de les obres, que es preveu que acabin a finals d’any.
Les obres a la terrassa del Maregnum coincideixen amb la demolició dels cinemes Cinesa. L’enderrocament d’aquest edifici, una concessió del Port de Barcelona a Klepierre, es va iniciar l’octubre de 2021. Aquesta actuació és una de les previstes de cara a la Copa Amèrica. L’espai que quedi lliure es destinarà a la base d’un dels equips, el suís Alinghi Red Bull Racing.