Nova operació al 22 @. Aquesta vegada no es tracta d’una compravenda, sinó del lloguer de 20.000 metres quadrats que acaba de signar la multinacional Webhelp per instal·lar la seva nova seu corporativa a Barcelona. El grup d’atenció al client i externalització de serveis empresarials es traslladarà a un nou edifici promogut per Acciona i el gestor d’inversions immobiliàries paneuropees Tristan Capital situat al carrer Selva de Mar, 125.
Actualment, la filial espanyola de Webhelp, hereva de l’antiga Sellbytel, ja es troba al 22@, en un edifici de la Diagonal proper a Glòries, però l’empresa ha optat per mudar-se a la zona nord de districte tecnològic de la ciutat, la més emergent i on actualment es concentren la majoria de nous desenvolupaments immobiliaris.
Acciona va anunciar a començaments de 2020 que s’havia aliat a Tristan Capital per promoure un complex d’oficines al carrer Selva de Mar amb una superfície de 31.000 metres quadrats i una inversió de més de 100 milions d’euros. El complex es preveu que estigui finalitzat abans d’acabar 2021 i disposarà de quatre edificis certificats amb els màxims estàndards mediambientals i d’eficiència energètica.
Des del 22@ Webhelp treballa per a més d’un centenar d’empreses que l’any passat li van generar uns ingressos de 185 milions d’euros, un 23% més. La filial espanyola, presidida per Helena Guardans, dóna feina a 5.000 persones i compta també amb centres operatius a Màlaga, Mallorca, València i Tenerife.
“Després de l’any de pandèmia i teletreball, a què ens hem adaptat amb la major flexibilitat, fem aquest pas amb un nou propòsit per a les nostres oficines. La finalitat del nou lloc de treball serà proporcionar un espai inspirador que enforteixi la connexió cultural, l’aprenentatge, el vincle amb clients i companys; i que fomenti la creativitat i la innovació entre els nostres empleats”, ha explicat Guardans després de la signatura de l’acord, assessorat per Cushman & Wakefield.
La multinacional d’origen francès té els seus orígens en els antics centres d’atenció telefònica o centres d’atenció de trucades, encara que actualment aquest negoci s’ha sofisticat enormement a conseqüència del procés de digitalització de l’economia i ara el servei es presta des de qualsevol canal. Així, Webhelp, que ha crescut amb múltiples adquisicions i va facturar 1.600 milions el 2020, assegura ser “líder mundial en experiència de client (CX) i proveïdor de solucions empresarials i subcontractació de processos”. La multinacional suma 75.000 empleats i presència a 50 països.
La nova seu corporativa de Webhelp a Espanya comptarà amb la certificació LEED (Leadership in Energy & Environmental Design) Platí, estarà dotada de panells solars i disposarà d’aparcament segur per a bicicletes i patinets; estacions de càrrega per a tota mena de vehicles elèctrics, punt de recollida de paquets d’Amazon i zones verdes a les terrasses i dins l’edifici. Els 20.000 metres quadrats llogats es repartiran entre sales compartides per treballar; espais de col·laboració; zones de silenci; espais multidisciplinaris per ioga o meditació; sales de lactància; dutxes; cantines pròpies i terrasses.