La marca barcelonina de restauració estil Tex-Mex s'implanta a les Corts i prepara per a l'any vinent obertures a altres ciutats de l'àrea metropolitana. El 60% del seu negoci, basat en la venda de burritos, nachos i quesadillas, procedeix de la plataforma Glovo.
Va ser a Austràlia, país on va marxar a treballar com a cuiner, on Fran González (Barcelona, 1989) va descobrir el potencial de negoci que hi podia haver darrere dels burritos, els tacos i les quesadillas d’estil mexicà. González, que no procedeix d’una família vinculada al sector de la restauració, havia estudiat cuina a la prestigiosa escola Hofmann i es va llicenciar també en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) a la UOC. El grau final de carrera el va basar en la conceptualització d’un restaurant de menjar Tex-Mex i estil fast-casual, un treball que va acabar cristal·litzant en la cadena Gonzalez & Co.
L’emprenedor no sabia ben bé en quin país posar en marxa la seva idea de negoci i, finalment, el 2016 va apostar per la seva ciutat natal, Barcelona, amb l’obertura del primer Gonzalez & Co al carrer Còrsega, al barri de Gràcia. “La meva idea era muntar una cadena amb un producte fàcil de vendre, que fos estandarditzable, sostenible en el temps i reproduïble com el burrito, un tipus de menjar que primer m’havia convençut com a client”, afirma González en una entrevista amb The New Barcelona Post. Sis anys després, i malgrat el cop que ha suposat la pandèmia per al sector de la restauració, Gonzalez & Co ja compta amb una xarxa de set establiments, va facturar cinc milions d’euros l’any 2021, ha creat 108 llocs de treball i ha fet el salt a Madrid (2) i a València. La previsió per 2022 contempla superar uns ingressos de 8 milions, un 60% més.
Des del principi, González va orientar el seu negoci a les noves tendències del mercat, apostant fermament per un model basat en el delivery, però també en poder menjar dins de cadascun dels locals, encara que no hi ha servei a taula. Així, el 60% de la facturació procedeix d’un únic client, Glovo, plataforma amb què treballa amb exclusivitat. El 40% restant són comandes que els consumidors recullen directament o consumeixen al restaurant. “Crec molt en aquest model mixt i en tenir un gran partner com Glovo”, assenyala el jove empresari, que assegura no preocupar-li el fet de tenir aquest alt grau de dependència amb l’aplicació de delivery barcelonina.
Gonzalez & Co acaba d’obrir aquest mes d’agost un quart local a Barcelona, al barri de les Corts, que li permet ampliar el radi de lliurament a domicili i abastar ja el 100% de la ciutat. Els altres establiments barcelonins es troben als carrers Còrsega, Consell de Cent (obert el 2017) i Sant Antoni Maria Claret (2021). El nou restaurant de Les Corts està situat al carrer Guitard, disposa de 150 metres quadrats i quinze empleats, i ha suposat una inversió de 400.000 euros.
Gonzalez & Co opera únicament amb restaurants propis, és a dir, no treballa amb franquícies i finança el creixement amb recursos propis. Així, en comparació amb altres cadenes de restauració fast-casual, el seu ritme d’expansió és més lent; la voluntat de González és prioritzar la qualitat tant del menjar com del servei i evitar creixements descontrolats que puguin posar en perill la satisfacció dels clients. “El 80% dels nostres usuaris són recurrents; comptem amb un grau de fidelitat molt alt que volem preservar”, destaca el conseller delegat de la cadena.
En aquest sentit, González assegura que l’empresa no està preparant cap ronda de finançament ni preveu donar entrada a fons o socis financers. “Som els mateixos socis des del principi, quan el 2016 vaig aixecar una ronda de family, friends and fools. Des d’aleshores, hem crescut amb recursos propis”, assegura.
Fa dos anys, el setembre del 2020, González & Co va decidir obrir mercat a Madrid aprofitant l’auge de Glovo i del delivery durant la pandèmia. Va apostar, a tall de test, per obrir una cuina orientada només al servei a domicili, però fa quatre mesos va inaugurar ja un restaurant de format convencional al carrer Velázquez, en ple barri de Salamanca, que s’ha convertit en el seu gran aparador a Madrid. L’octubre del 2021 es va obrir una tercera ciutat, València, amb un local a l’Avinguda Aragó, prop de Mestalla.
Segons González, ara com ara no està prevista una gran expansió a la capital espanyola o a València, ja que la prioritat és obrir nous establiments a Barcelona i expandir-se a l’àrea metropolitana, amb possibles implantacions a ciutats com Terrassa i Sabadell. “Vivim un moment de molta incertesa econòmica, fet que condiciona el pla d’expansió. Tenim la il·lusió d’arribar a noves ciutats, però prioritzarem Barcelona i l’àrea metropolitana”, avança el fundador. Aquest any no es preveuen noves obertures i l’objectiu és poder inaugurar dos restaurants més el 2023. “Dependrà molt del context econòmic i que no se’n ressenti el delivery“, constata.
El tiquet mitjà de Gonzalez & Co en local —on la comanda es prepara en cinc minuts i la cuina està oberta de forma ininterrompuda tot el dia– ronda els 16 o 17 euros, i puja a 22 euros amb entrega a domicili. El burrito amb mil i una combinacions és el producte estrella de la cadena, que ha adaptat els productes típics de la gastronomia mexicana al gust mediterrani i aposta per la customització, és a dir, convida els clients a triar els seus ingredients preferits. “Crec infinit en aquest producte, hi ha molt de potencial”, ressalta González. A més de burritos, l’oferta Tex Mex de Gonzalez & Co incorpora tacos, quesadillas, enchiladas, fajitas, guacamole i, evidentment, nachos, un altre dels plats estrella. La cadena també s’ha apuntat a l’auge de la proteïna vegetal i avui el 20% de la facturació ja es deriva dels plats que elabora amb els substituts de la carn elaborats per Heura Foods.
L’emprenedor destaca que la cadena no funciona amb un model de cuina centralitzada, sinó que aposta per una fórmula més costosa, però que “garanteix més qualitat”: tot s’elabora directament a cadascun dels set restaurants. “El 100% del producte és propi, no comprem salses ni res congelat, tot ho fem nosaltres amb ingredients d’alta qualitat”, assegura.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…