Caprabo va tancar el 31 de gener el seu exercici fiscal marcant un rècord d’obertures l’última dècada. La cadena de supermercats catalana va obrir el 2022 un total de 18 punts de venda, fet que va suposar una inversió de 6,1 milions d’euros. En total, la companyia propietat d’Eroski i del grup txec EP Corporate ha incorporat 6.000 metres quadrats de superfície comercial i ha efectuat 122 noves contractacions.
“2022 ha estat un any important en l’impuls del pla d’expansió de Caprabo a Catalunya, el nostre mercat estratègic”, assenyala Jordi Lahiguera, director de Desenvolupament Corporatiu i Màrqueting de la cadena. L’ensenya, amb seu a la ZAL Port del Prat de Llobregat, va efectuar onze obertures a les comarques de Barcelona, tres a Girona, dues a Tarragona i una a Lleida, a més d’ampliar la presència a Andorra amb un nou punt de venda a La Massana.
Caprabo destaca la inversió de dos milions d’euros duta a terme a Sant Joan Despí, on ha inaugurat un supermercat propi amb una superfície de 1.400 m² que ha suposat la creació de 35 llocs de treball. La resta de les obertures han estat botigues franquiciades, d’un màxim de 400 m² i que funcionen amb un horari ampliat “adaptant-se a les noves tendències del mercat”. La cadena destaca que la seva aposta pel model de franquícia ha permès refermar la seva implantació a “zones estratègiques del territori català” i també a llocs on no tenia presència, com Artés (Barcelona).
Amb una xarxa de gairebé 300 supermercats, Caprabo dóna feina a més de 6.000 persones i compta amb un milió de clients que usen regularment la seva Targeta Club Caprabo. A finals del 2021, la històrica ensenya barcelonina va llançar un nou pla estratègic de creixement que preveu unes inversions de 100 milions d’euros els pròxims cinc anys i l’obertura de 80 nous punts de venda a Catalunya.