La càrrega de cotxes elèctrics a Barcelona creix un 40%

La xarxa pública de B:SM registra la xifra rècord de 68.000 recàrregues

La xarxa pública de punts elèctrics de Barcelona, depenent de B:SM, segueix consolidant-se i superant els seus registres. Al llarg dels primers sis mesos de l’any, ha registrat la xifra rècord de més de 68.000 recàrregues, un 40% més respecte al mateix període de 2022.

Aquest creixement s’ha traslladat també en els usuaris que utilitzen la xarxa d’electromobilitat diàriament, arribant fins a gairebé 18.000, un 32,5% més que fa un any, quan, a més, ja es va duplicar. A banda, el subministrament s’ha enfilat fins als 777.324 kWh, un 62% més que el primer semestre de 2022.

“Les xifres de creixement d’Endolla Barcelona són un reflex del lideratge públic que està exercint Barcelona en el desplegament de l’electromobilitat al sud d’Europa”. Amb més de 700 punts de recàrrega, la xarxa barcelonina és la més gran d’Espanya. A nivell europeu, amb 12,5 punts d’ús públic per kilòmetre quadrat i un punt de recàrrega per cada 16,5 vehicles elèctrics existents, la capital catalana se situa en la segona posició amb major nombre de punts de recàrrega per km2, per darrere d’Estocolm, i la quarta per nombre de punts per habitant, precedida per Estocolm, Göteborg i Oslo.

Tot i això, la xarxa d’electromobilitat seguirà expandint-se aquest 2023. “La xarxa segueix creixent de manera equitativa a tots els barris i s’anticipa a la demanda per acompanyar la ciutadania en la transició cap al vehicle elèctric”, exposa Bonet. La previsió de B:SM és arribar als 1.000 punts de recàrrega operatius al llarg de l’any, sumant-ne un total de 283 nous punts arreu de la ciutat. De fet, l’Ajuntament està executant un pla d’expansió dels carregadors públics, invertint 12 milions d’euros per ampliar-los.

Els gairebé 300 nous punts s’ubicaran als aparcaments de B:SM, on ja es concentren 7 de cada 10 punts existents, amb l’objectiu de garantir una expansió homogènia per tots els barris de la ciutat. També serveix per minimitzar l’ocupació de l’espai públic i fomentar les recàrregues planificades en hores vall. D’altra banda, l’oferta de punts de recàrrega al carrer, pensada per a càrregues ràpides no planificades, es mantindrà estable.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

Les fotografies de Cristina García Rodero inauguraran la galeria d’art Seltz

El centre expositiu d'art contemporani, que compta amb 400 metres quadrats per a exposicions, obrirà…

9 d'abril de 2025
  • Lletres

Barcelona celebrarà un Sant Jordi més ample i segur

La superilla literària de Passeig de Gràcia, La Rambla i Gran de Gràcia tornaran a…

9 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

L’aigua tornarà a brollar de les fonts de Barcelona en els pròxims mesos

La Font Màgica de Montjuïc es reactivarà després d'estiu, amb l'objectiu que estigui llesta per…

9 d'abril de 2025
  • Barcelona Science Week

“La investigació que es fa al Sincrotró Alba ens situa entre els millors del món”

Llicenciada i doctora en Física, Caterina Biscari dirigeix el Sincrotró Alba des de l’any 2012,…

9 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

El taller per als trens d’FGC que aniran a l’aeroport comença a aixecar-se a Alstom

L'àrea annexa a la factoria de Santa Perpètua de Moguda comptarà amb una superfície de…

9 d'abril de 2025
  • Barcelona Science Week

El BSC es connecta amb la innovació empresarial

En un entorn global cada vegada més competitiu i canviant, la innovació s'ha convertit en…

9 d'abril de 2025