Charterhouse compra les acadèmies Kids & Us

El grup d'inversió britànic impulsarà el creixement internacional de la companyia amb seu a Manresa, fundada per Natàlia Perarnau i Quim Serracanta, i que opera amb una xarxa de més de 550 centres

Kids&Us compta amb un nou soci financer per accelerar el seu creixement i consolidar un dels casos d’èxit més destacats que han sorgit en el sector educatiu en els últims anys. La firma catalana d’ensenyament d’anglès per a nens i adolescents acaba de donar entrada al seu accionariat al fons britànic Charterhouse, un gegant del capital risc amb seu a Londres que gestiona uns actius de 6.000 milions d’euros i està especialitzat a invertir en companyies de mida mitjana. Kids&Us compta amb 170.000 alumnes i 550 acadèmies d’anglès situades a Espanya, Itàlia, Bèlgica, França, Mèxic i el Japó.

Charterhouse, que actualment no tenia cap altra empresa participada en el mercat espanyol, ha adquirit la majoria del capital de Kids&Us en aliança amb els fundadors de la firma i un altre grup inversor, Corpfin Capital, que controlaran la resta d’accionariat. El preu de la transacció no ha transcendit, però segons algunes fonts consultades per Expansión podria ascendir a 280 milions d’euros.

Amb l’objectiu d’impulsar el creixement i la professionalització de la companyia, Corpfin Capital va comprar una participació majoritària a Kids&Us el 2017. Ara, cinc anys després, Charterhouse relleva en aquest rol d’accionista principal a Corpfin, però aquest fons no es desvincula totalment, ja que ha optat per reinvertir en la cadena juntament amb els fundadors.

Constituïda a Manresa (Barcelona) el 2003 per Natàlia Perarnau i Quim Serracanta, Kids&Us ha desenvolupat un mètode d’aprenentatge d’anglès per a alumnes d’entre 1 i 18 anys que reprodueix el procés natural d’adquisició de la llengua materna. El sistema combina l’ensenyament presencial i virtual a través d’activitats en línia i tecnologies adaptades a cada grup d’edat. “Estem encantats d’invertir a Kids&Us; esperem poder treballar estretament amb el seu fantàstic equip directiu per compartir la nostra àmplia experiència en expansió internacional i el nostre coneixement en escalar negocis vinculats al sector educatiu”, destaca Pierre de Sarrau, un dels socis gestors de Charterhouse.

Segons el grup inversor, la de Kids&Us és la cinquena adquisició que Charterhouse realitza en els darrers dos anys en l’àmbit de l’educació, on també ha pres participacions en empreses com GES-Eductive Group i Novetude Santé. “L’entrada a Kids&us permetrà donar suport al seu objectiu de convertir-se en un líder global en ensenyament d’anglès”, assegura el fons, que preveu continuar impulsant la seva expansió a Europa i altres regions del món. “La inversió també ajudarà a consolidar el lideratge de Kids&Us a Espanya i a desenvolupar nous continguts digitals per millorar l’oferta que tenen disponible els alumnes”, apunta la firma britànica.

“Estem entusiasmats d’associar-nos amb Charterhouse per donar pas a un nou capítol en la història de creixement de Kids&US. En els darrers anys, hem construït una plataforma sòlida per afrontar una nova fase d’expansió i estem convençuts que Charterhouse és el soci adequat per guiar el nostre desenvolupament, recolzant la implementació de la nostra ambiciosa estratègia de creixement i preservant alhora l’essència de Kids&Us“, ha afegit Ana Rojo, consellera delegada de la cadena.

El mètode d’ensenyament de Kids&Us ha estat desenvolupat per la filòloga Natàlia Perarnau, una apassionada dels idiomes –parla sis llengües– que va fundar la seva primera escola d’anglès amb només 23 anys, quan encara estudiava a la Universitat de Barcelona. En aquesta aventura l’ha acompanyat el seu marit, Quim Serracanta, llicenciat en Empresarials i exjugador professional de Waterpolo. L’emprenedor va treballar durant més de 10 anys a Montesa-Honda i també al RACC abans de centrar-se totalment en Kids&Us i expandir el mètode mitjançant un model de negoci basat en franquícies.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024