L'acord per produir cotxes elèctrics a l'antiga fàbrica de Nissan és imminent i es vol oficialitzar el divendres 19 d'abril, però fonts de la negociació asseguren que encara queden alguns serrells per tancar
El grup automobilístic Chery preveu signar l’acord per fabricar vehicles elèctrics a la Zona Franca el pròxim divendres 19 d’abril. A falta dels últims detalls per oficialitzar el pacte, la logística de la signatura ja s’està preparant i es preveu un “acte històric” amb la presència del president del govern espanyol, Pedro Sánchez; i alts càrrecs de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona. Fonts coneixedores de la negociació remarquen que l’acord és imminent, però que queden alguns serrells per tancar. Precisament aquest dimecres a la tarda el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha viatjat a la Xina, a la regió de Wuhu, per reunir-se amb directius del grup automobilístic.
La marca Omoda, que forma part del grup Chery, ha avançat que en l’acte de la setmana vinent precisarà la inversió. Durant les negociacions ha transcendit que la firma asiàtica estudia fabricar fins a 50.000 cotxes als antics terrenys de Nissan a la Zona Franca i contractar fins a 300 persones —unes 150 en la primera meitat del 2024 i la mateixa xifra en el segon semestre—. En cas que es confirmi, serà la primera fàbrica de cotxes xinesos a Europa.
Malgrat la previsió de convocatòria d’Omoda, fonts coneixedores de la negociació remarquen que l’acord encara s’ha de tancar. En aquesta línia, aquest dimecres el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha assegurat que vol ser “caut” i “molt prudent amb tots els passos” relatius a la inversió. “Ho continuarem sent fins que les parts implicades puguin explicar-ne els resultats”, ha dit. “Estem confiats, la reindustrialització de Nissan acabarà bé”, ha agregat hores abans de marxar cap al país asiàtic, informa ACN.
Les converses entre les parts s’han intensificat en les últimes setmanes. Aquests dies també s’ha desplaçat fins a la Xina la cúpula de l’empresa B-Tech, que actualment controla en solitari el hub d’electromobilitat de la Zona Franca.
Pacte pendent de serrells
De la seva banda, el Ministeri d’Indústria ha confirmat que l’acord “és a punt de tancar-se”, pendent d’uns serrells que cal “polir”. Esperen que el pacte es tanqui “satisfactòriament” en els propers dies per “contribuir a la reindustrialització de Barcelona”.
Pel que fa als números que maneja el Ministeri, preveu que la instal·lació de la multinacional xinesa a la Zona Franca permeti crear “més de mil llocs de treball directes”.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…