Acció i l'Agència de Ciberseguretat xifren en 361 el nombre d'empreses catalanes que ja treballen en aquest sector en un context de fort increment dels atacs informàtics a tot el món
La ciberseguretat és un dels sectors que més s’ha consolidat en el darrer any, segons un estudi realitzat per Acció i l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya. Actualment, un total de 361 empreses hi operen, amb una facturació conjunta de 820 milions d’euros i generant 6.900 llocs de treball.
L’estudi conclou que les empreses d’aquest sector a Catalunya són principalment pimes (83%), mentre que un 13% del total són startups i un 29% són exportadores. També subratlla que gairebé un 56% de les companyies factura més d’un milió d’euros i el 23% més de deu milions d’euros. Així mateix, prop d’un 15% de les empreses tenen presència de dones als consells d’administració, per sobre de la mitjana europea.
A escala mundial es pot concloure que el 77% de les empreses de ciberseguretat es troben als Estats Units, tot i que també destaquen països com Israel, el Regne Unit i el Canadà. S’espera que el mercat de ciberseguretat tingui un valor d’uns 164.000 milions de dòlars l’any 2024.
No es pot entendre l’evolució d’aquest sector sense el context actual. La pandèmia ha impulsat canvis en la vida dels ciutadans i també ha accelerat la transformació digital de les empreses, moltes de les quals han apostat pel teletreball. A més, en un escenari de reducció de la mobilitat, el consum d’Internet ha augmentat considerablement.
Aquest panorama ha accelerat la necessitat d’introduir eines de seguretat digital. En aquest sentit, es preveu que un 79% de les empreses a escala global duran a terme un augment de la despesa en ciberseguretat a curt termini, ja que tres de cada quatre empreses esperen un augment dels ciberatacs.
L’FBI calcula que els ciberatacs han augmentat un 400% des de l’inici de la pandèmia. Aquesta tendència a l’alça s’ha vist reforçada per l’augment de l’ús del comerç electrònic, xarxes de comunicació digitals i operacions bancàries a distància, entre altres. Es calcula que l’any 2021 hi haurà un ciberatac a escala mundial cada 11 segons, una dada que ha augmentat significativament en els darrers anys, ja que l’any 2016 era cada 40 segons.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…