La directora de la Fundació Catalunya Cultura i el president del Museu Nacional d'Art de Catalunya debatran sobre el paper de la col·laboració publicoprivada per promoure el sector cultural de Barcelona. Toni Aira moderarà la conversa el pròxim 5 de setembre a CASA SEAT.
Comença un nou curs i torna el cicle The New Barcelona – Moments Estel·lars, organitzat per The New Barcelona Post i presentat pel periodista i professor de la UPF-BSM Toni Aira. Els protagonistes de la quarta sessió seran la directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve, i el president del Museu Nacional d’Art de Catalunya, Joan Oliveras. La col·laboració publicoprivada com a motor de dinamisme per a la cultura i la mateixa ciutat serà el tema a debatre el dilluns 5 de setembre. Les grans entitats culturals i els mecenes que han construït part de la marca de ciutat seran analitzats per Esteve i Oliveras, que intentaran perfilar les línies d’actuació més adequades per impulsar un sector que acumula crisis.
En col·laboració amb Must Media Group, CASA SEAT i Barcelona Global, la conversa es farà a les 18.30 hores a l’auditori de CASA SEAT. Per assistir com a públic i poder formular preguntes als ponents és necessari reservar plaça prèviament a partir d’aquest dimarts. Per aconseguir la teva entrada, fes clic aquí.
El tema de la nova sessió no podria ser més oportú, tenint en compte a la ciutat on ens trobem. Tothom sap que Barcelona no es pot explicar sense la figura genial d’Antoni Gaudí. Els símbols que representen la capital catalana i l’han fet mundialment coneguda, encara que un d’ells sigui una basílica a mig fer, no s’entendrien sense la fructífera relació que l’arquitecte va desenvolupar amb el mecenes, industrial i polític Eusebi Güell. El Palau Güell, l’obra que va originar aquesta col·laboració, el Parc Güell, la Colònia Güell o els Pavellons Güell formen part d’una extraordinària llista que ha canviat l’orografia de la ciutat i l’ha enriquit.
Maite Esteve parlarà amb coneixement de causa sobre la col·laboració entre empreses i agents culturals, tenint en compte els objectius de la Fundació Catalunya Cultura. Creada l’any 2014, després de l’impacte de l’última crisi econòmica i les retallades que es van aplicar al món de la cultura, la fundació va néixer amb l’objectiu de mobilitzar als empresaris per impulsar la cultura i dotar d’eines al sector per garantir la seva sostenibilitat, afectada de nou per la crisi sanitària. Esteve dirigeix la fundació des del 2018 i persegueix reptes com una llei de mecenatge equiparable a la d’altres països europeus, l’augment de la inversió pública, i la creació d’un fons d’inversió per a projectes culturals. Empreses com el Banc Sabadell, Damm, Moventia, Gramona, Fluidra, Planeta, HP i l’Institut Català de Finances (ICF) són alguns dels membres del comitè executiu de la fundació.
Esteve va estudiar Dret a la Universitat de Barcelona (UB) i a la Universitat de Göteborg. Va començar la seva carrera laboral l’any 2000 com a responsable dels serveis jurídics de la Fundació Gal·la-Salvador Dalí. Sis anys més tard, va decidir complementar la seva formació amb l’especialització en Direcció i Gestió d’Associacions i Fundacions de la Universitat de Girona (UdG). Entre el 2010 i el 2016, va ser la responsable de projectes de la Fundació Princesa de Girona. També ha estat responsable de l’Ateneu Cooperatiu Terres Gironines. Des de fa dos anys, és patrona de la fundació Amics del Museu Nacional.
D’altra banda, Joan Oliveras, aportarà el seu punt de vista com a president del Museu Nacional d’Art de Catalunya. Va ser escollit el gener de 2021, substituint a Miquel Roca i Junyent, que havia ocupat el càrrec durant nou anys. “És impossible pensar les ciutats del futur sense la col·laboració publicoprivada. I la col·laboració publicoprivada no passa per la via del decret. Passa per la via del que diu la mateixa paraula: col·laboració. Per tant, ha de sortir guanyant tothom, en cas contrari, no hi ha col·laboració possible. Per la via de la imposició de models no es resolen les coses. I els models no poden ser només producte d’una minoria municipal majoritària. Han de ser el producte de grans consensos”, reflexionava en una entrevista amb el The New Barcelona Post sobre un dels temes que es discutiran a CASA SEAT.
President de Bagués-Masriera Joiers, Oliveras ha estat vicepresident de la Fundació Museu Picasso de Barcelona (2013-2020); membre de la Fundació de l’Orfeó Català-Palau de la Música Catalana (2011-2014) i acadèmic de la Reial Acadèmia de les Belles Arts de Sant Jordi, entre d’altres. Com a joier-artesà, ha estat fundador i president del Col·legi Oficial de Joiers, orfebres, rellotgers i gemmòlegs de Catalunya i de la Federació Catalana de Joiers, Orfebres i Rellotgers (1998-2002). També ha presidit els salons Barnajoya i Novajoia, del qual en va ser fundador.
La conversa amb Joan Oliveras i Maite Esteve serà el quart capítol del podcast The New Barcelona – Moments Estel·lars, una sèrie d’entrevistes mensuals amb protagonistes i testimonis destacats per reivindicar i entendre les claus dels moments de glòria que ha viscut la ciutat, i no només fixant-se en el passat, sinó portant al present aquells aprenentatges i factors d’èxit per garantir un futur encara millor. De moment, ja han passat pel cicle Juan Antonio Samaranch, el publicista Lluís Bassat i el president del FC Barcelona, Joan Laporta. Les sessions es poden recuperar a Spotify i a les principals plataformes de podcast, i també es poden visualitzar al canal de Youtube de The New Barcelona Post.
El primer podcast de The New Barcelona Post posa èmfasi en els valors associats a la marca Barcelona i en episodis o etapes d’èxit de la història recent de la ciutat. La celebració dels Jocs Olímpics Barcelona’92, dels quals aquest any se celebra el 30 aniversari; el boom literari impulsat per l’agent Carmen Balcells; la Barcelona del disseny i la creació artística; la primera Champions del Barça; el lideratge barceloní en el sector de l’alta gastronomia gràcies a estrelles com Ferran Adrià; referents internacionals de la lírica com Montserrat Caballé i Josep Carreras; l’esclat de llibertat dels 70 associat a la contracultura i l’underground; o, ja més recentment, la consolidació del potent ecosistema emprenedor i l’aparició dels primers unicorns tecnològics de la ciutat són alguns exemples dels temes que protagonitzaran el cicle de diàlegs que es va iniciar el passat 16 de maig.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…