Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) ha presentat un estudi d’impacte socioeconòmic de l’any 2022 del qual es desprèn que la companyia ha contribuït a l’economia catalana generant 990 milions d’euros de valor afegit. Aquesta xifra representa el 0,4% del PIB català, segons l’informe elaborat per la consultora Steward Redqueen. Del valor total, 100 milions són generats directament per Coca-Cola i la resta a través dels seus clients i proveïdors.
Tal com ha explicat la vicepresidenta de Public Affairs, Comunicació i Sostenibilitat, Esther Morillas, en una visita a la planta de Martorelles (Vallès Oriental), l’activitat de l’empresa està generant ocupació directa i indirecta per a més de 15.000 persones a Catalunya. Concretament, l’empresa suma 829 empleats directes i 14.812 d’indirectes. “Coca-Cola contribueix a impulsar les economies locals”, afegeix Morillas. La directiva ha recordat que el grup a Catalunya compta amb 2.500 proveïdors i arriba a més de 42.000 clients, informa ACN. A escala nacional, Coca-Cola va generar un valor afegit de 6.257 milions d’euros el 2022.
L’any passat, a multinacional va vendre a Catalunya prop de 442 milions de litres de begudes; 2.920 milions de litres en el conjunt d’Espanya. La marca americana celebra aquest any el 70è aniversari de la seva arribada al mercat espanyol, precisament, a través de Catalunya. Concretament, la primera ampolla de Coca-Cola es va fabricar el 31 de març de 1953 en una planta que estava ubicada al carrer Almogàvers de Barcelona.
Avui, la producció a Catalunya es concentra a la fàbrica de Martorelles, que dóna feina a 370 persones i fabrica més de 270 referències. Aquesta planta, inaugurada l’any 2006, compta amb 11 línies dotades d’innovadores tecnologies i té una capacitat de producció màxima de més de 870 milions de litres a l’any. En aquestes instal·lacions, el grup presidit i liderat per l’empresària Sol Daurella produeix 50.000 ampolles de vidre per hora en una sola línia i al voltant de 96.000 llaunes.
Durant la visita s’ha explicat que la companyia continua amb el seu pla estratègic de sostenibilitat amb actuacions en matèria mediambiental. En aquesta línia, la novetat més significativa és que la planta ha estat recentment verificada com a neutre en carboni. Pel que fa a la gestió de l’aigua, la fàbrica catalana continua amb l’estratègia de reduir, recuperar, regenerar i retornar. Tal com explica el director de la fàbrica, Manel Mogollón, el projecte de regeneració de les llacunes de Can Fenosa i la creació d’un connector biològic “ha permès retornar 96 milions de litres d’aigua”.
Morillas ha destacat l’ús cada cop més de noves tecnologies que “han ajudat en la transformació digital i en el compromís amb la sostenibilitat ambiental” alhora que suposa que la fàbrica sigui molt eficient en tots els seus processos. El complex productiu de Martorelles allotja també un dels tres NXT LAB de Coca-Cola a Europa. Es tracta d’un hub d’innovació per a impulsar la transformació digital de Coca-Cola.