La plataforma Coffeecard ha nascut per deixar enrere les targetes de cartó que donen algunes cafeteries per premiar la fidelitat dels seus clients. En primer lloc, evitant que les perdin o es facin malbé a la cartera. Però, també, millorant l’experiència dels usuaris, fent-los descobrir els diferents establiments d’aquest tipus que hi ha a Barcelona a través de l’aplicació mòbil de Coffeecard i oferint-los descomptes i promocions si paguen a través de la targeta virtual que hi ha a l’app.
L’aplicació també vol ajudar a digitalitzar aquest sector, un dels més afectats per la pandèmia, proporcionant-li una eina que li permet arribar a més clients, comunicar-se amb ells i entendre els seus hàbits de consum. Coffeecard es va posar en marxa a finals del mes de maig a la capital catalana i ja suma un centenar de cafeteries independents, com Nomad, GoodNews, Dalston i Satan’s. En aquests primers mesos, ha aconseguit ingressar uns 10.000 euros.
Coffeecard ofereix la seva plataforma sense costos ni mínims de facturació a les cafeteries que s’hi vulguin sumar. Només els hi demana que li donin dos cafès quan en venen deu a través de la seva app. Aquests dos cafès els regala als usuaris de l’aplicació i els destina a les targetes regal que començarà a comercialitzar amb empreses, que les podran oferir als seus treballadors.
Per crear Coffeecard, el seu fundador, Jean-Paul Devai, ha aprofitat la seva experiència a la companyia francesa de xecs i targetes regal Stimula, que va ser comprada per Edenred, la inventora del Ticket Restaurant. La intenció de Devai és que Coffeecard es converteixi en una eina a disposició de les companyies per premiar els seus treballadors i enfortir les relacions entre ells.
Per poder explotar aquesta via, la plataforma s’ha d’estendre a més ciutats d’Espanya. L’empresa preveu arribar a València a partir del setembre i, a Madrid, a l’octubre. També espera estar present a Saragossa, Sevilla o Bilbao. Una segona fase inclourà ciutats més petites i la seva expansió internacional, primer a Portugal i després a França.
Amb una inversió inicial de 500.000 euros, la guia digital de cafeteries independents ideada per Devai calcula que aconseguirà una facturació d’un milió d’euros el 2021. L’expansió a altres ciutats espanyoles suposarà duplicar la plantilla aquest any, que actualment està formada per una desena de treballadors.