Apple, Amazon, Google, Microsoft i Facebook són les cinc principals empreses del món de la tecnologia. Cadascuna d’aquestes ha apostat per a un model de negoci diferent i una via d’ingressos principal.
Statista ha elaborat un infogràfic en què fa un resum dels ingressos totals d’aquestes cinc companyies l’any 2017 i mostra quina és la seva principal línia d’activitat, aquella amb la qual obté més ingressos, i quin percentatge suposa aquests sobre el total.
El cas més radical és el de Facebook: el 98 % dels seus ingressos procedeix de la publicitat. En el cas de Google, la publicitat també és la principal via de negoci, però en aquest cas els anuncis suposen el 86 % dels ingressos del cercador.
Per a Apple, la venda de dispositius tecnològics, l’iPhone entre ells, és la primera via d’ingressos: el hardware aporta el 81 % dels ingressos de la companyia. En el cas d’Amazon, el comerç detallista suposa el 82 % dels ingressos, mentre que, per a Microsoft, el software representa el 62 % dels ingressos totals.
Más infografías en Statista