Barcelona retailer

Com el ‘retail’ pot esdevenir ambaixador de les ciutats?

Més que botigues, punts de connexió amb l'essència de la ciutat

El retail té una capacitat increïble de connectar les persones amb les ciutats. Més enllà de ser punts de venda, les botigues poden convertir-se en ambaixadores d’allò que representen: la història, la cultura, l’essència pròpia de la ciutat. A Barcelona, el retail ofereix experiències que transporten els visitants i els fan sentir part de quelcom més gran. És un reflex de la ciutat i un espai on es creuen històries.

Els retailers tenim l’oportunitat de ser el mirall d’allò que representa la ciutat. No es tracta només d’allò que venem, sinó de com ho presentem i les sensacions que creem pels altres. I Barcelona, amb la seva rica història i la seva arquitectura modernista, ofereix el terreny perfecte perquè el retail pugui esdevenir molt més que una transacció.

En comparació, ciutats com Nova York o Londres tenen un enfocament similar sobre com el retail reflecteix la seva identitat. A Nova York, per exemple, les botigues de la 5th Avenue són símbols de dinamisme i modernitat, amb aparadors que representen l’energia constant de la ciutat. A Londres, el retail es barreja amb la tradició, des de Borough Market, fins a les botigues de la luxosa New Bond Street, cada racó explica una història que connecta el passat amb el present. De la mateixa manera, el retail a Barcelona connecta turistes i locals amb l’essència de la ciutat a través del seu disseny, els seus materials i el seu caràcter mediterrani.

Barcelona és una ciutat on la tradició i la innovació es troben. No només es tracta de comprar online, sinó de viure experiències que fusionen el passat i el futur, com les projeccions digitals de la Casa Batlló. Gràcies a l’ús d’intel·ligència artificial, el geni de Gaudí cobra vida, oferint als visitants una nova manera de veure la ciutat. Al febrer, per exemple, la Casa Batlló va sorprendre el públic amb un mapping immersiu de Quayola, que va reimaginar la seva façana a través d’Arborescent. L’obra, inspirada en el creixement natural i les respostes ambientals, integrava formes arbòries digitals que es movien com si fossin impulsades per un vent algorítmic, fusionant-se amb l’arquitectura de l’edifici. Aquest tipus d’innovacions atreuen turistes, però també permeten als barcelonins redescobrir la seva ciutat amb una mirada més fresca.

Passeig de Gràcia és un exemple clar de com el retail pot esdevenir ambaixador de la ciutat. Des de grans marques de moda fins a comerços més accessibles, tots lluiten per encaixar en aquest icònic passeig. La barreja de marques internacionals amb el caràcter local converteix Passeig de Gràcia en un espai on turistes i barcelonins es creuen, s’inspiren i descobreixen alguna cosa nova a cada pas. Aquest tipus de fusió també es veu en zones emblemàtiques de retail en altres ciutats, com en la 5th Avenue de Nova York o a Oxford Street a Londres, on marques exclusives es combinen amb una constant reinvenció del que significa comprar a la ciutat.

I si parlem d’identitat i tradició, no podem oblidar el mercat de La Boqueria, el cor gastronòmic de Barcelona i un símbol viu de la nostra cultura i la nostra manera d’entendre la vida, amb productes frescos, amb història, amb la bullícia inequívoca dels mercats de tota la vida. La Boqueria és la nostra carta de presentació al món, igual que Borough Market a Londres o Chelsea Market a Nova York ho són per a les seves ciutats.

Perquè el retail a la Boqueria no és només comerç: és cultura, és tradició i, sobretot, és Barcelona

Des de La Boqueria hem fet un pas més amb la creació del segell de qualitat BOQ, un distintiu que lluirà en una trentena de restaurants que compren aquí els seus productes frescos, garantint així que la gastronomia barcelonina continuï connectada a les seves arrels. Perquè no és només un segell: és una manera de reivindicar el mercat com l’ànima de la cuina local.

Restaurants com Petit Comitè, Celler Sepúlveda, Ca l’Isidre o Direkte Boqueria són només alguns exemples de com l’alta cuina i el producte de mercat van de bracet. No és casualitat que el 2024 la revista Food & Wine reconegués la Boqueria com el millor mercat del món. Perquè aquí el retail no és només comerç: és cultura, és tradició i, sobretot, és Barcelona. El retail té el poder de ser més que un simple reflex de la ciutat: pot convertir-se en el seu ambaixador més autèntic.

Compartir
Publicado por
Jorge Mas

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

La música i el teatre brillen a Barcelona i demanen més sales per continuar prosperant

La directora general del grup Focus i presidenta d'Adetca, Isabel Vidal, i el gerent de…

4 de març de 2025
  • Good News Barcelona

La socimi All Iron compra un apartahotel del 22@ per 35 milions

L'immoble, fins ara propietat de Frasers Hospitality, frega el centenar d'apartaments en 7.000 metres quadrats

3 de març de 2025
  • Trencadís

El Liceu oferirà concerts íntims de música clàssica a l’Hivernacle de la Ciutadella

El cap de setmana del 22 i 23 de març, l'espai serà l'escenari d'un tast…

3 de març de 2025
  • Good News Barcelona

El Mobile de la intel·ligència artificial

La IA arriba a cada racó del saló tecnològic, amb aplicacions tan pràctiques i gens…

3 de març de 2025
  • Opinió

Intel·ligència Artificial aplicada a l’Urbanisme

L’arquitectura, com la medicina, és una disciplina marcadament tecnològica. L’argila, la pedra, la fusta, o…

3 de març de 2025
  • Good News Barcelona

Els ‘data centers’ dupliquen potència a Barcelona i la consoliden com a punt estratègic

Els vuit centres de dades que actualment operen a la ciutat i a l'entorn metropolità…

2 de març de 2025