Comença a operar el ‘hub’ logístic per a empreses coreanes a Barcelona

La plataforma B2B Logistics Busan Barcelona Hub, ubicada a la ZAL Barcelona, l’han impulsat els ports de Barcelona i Busan i estarà gestionada per les operadores FM Logistic i Taewoong Logistics

La plataforma logística B2B Logistics Busan Barcelona Hub, que ha de ser el principal punt d’entrada dels productes coreans al sud d’Europa i centre de distribució pels mercats espanyol, francès, portuguès i italià, així com per al nord d’Àfrica, ha iniciat la seva operativa. De fet, més del 55% de les importacions marítimes espanyoles procedents de Corea entren pel Port de Barcelona i el 55% de les mateixes té per destí Catalunya.

La societat B2B Logistics Busan & Barcelona Hub es va constituir l’octubre passat, amb una participació del 51% del Port de Busan i un 49% del Port de Barcelona.

Mig any després de l’acord entre el Port de Barcelona i el Port de Busan per crear la plataforma i facilitar els intercanvis comercials i potenciar la logística de les empreses coreanes des de la ZAL Barcelona, la superfície logística posa a disposició dels transitaris uns 9.129 metres quadrats.

La plataforma té com a socis logístics a la firma internacional FM Logistic que entra amb aquesta operació a la ZAL Barcelona i a la coreana Taewoong Logistics, amb seu central a Seül i oficines a Busan, que està especialitzada en el moviment de productes químics i que encara no operava a Europa.

Les relacions comercials entre Corea del Sud i l’Europa mediterrània es veuran enfortides amb la superfície logística que rebrà les primeres importacions coreanes —un carregament de productes químics— durant els propers diesEl 2021, el trànsit entre el Port de Barcelona i Corea va pujar a 793.000 tones, una xifra similar a l’aconseguida el 2019, abans de la pandèmia. El trànsit de contenidors va ser d’uns 60.000 TEU, un 6,3% més que els contenidors moguts el 2019.

El Port de Barcelona ha informat que B2B Logistics Busan Barcelona Hub està treballant amb l’Agència Tributària per operar com a magatzem de dipòsit temporal (ADT). Més endavant, la idea és que la plataforma també estigui certificada com a Dipòsit Duaner Públic (DAP), és a dir, amb autorització de la Duana per emmagatzemar, sense límit de temps, mercaderia no comunitària sense liquidar impostos fins a donar-li un destí duaner.

La plataforma logística té prop de 10.000 metres quadrats.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024