Ecosistema emprenedor

Els complements alimentaris de Salengei arriben a Europa

L'empresa barcelonina, hereva dels laboratoris Sabater Tobella, comença a vendre els seus productes antiedat a Alemanya i Portugal

A la família Sabater tot queda al laboratori. Cristina i Glòria Sabater porten tota la vida ficades en un, des de ben petites, començant a treballar als labotarios Sabater Tobella de Barcelona, fundats pel seu pare, el doctor Joan Sabater Tobella. D’aquí s’explica que, quan es van posar a crear la seva pròpia empresa de distribució, ben aviat van acabar desenvolupant les seves pròpies fórmules. El resultat és Salengei, una marca de complements alimentaris antiedat que ara fa el salt a Europa amb la seva arribada a Alemanya i Portugal.

Després de la venda del laboratori familiar a Sampletest, posteriorment integrat en el grup francès Labco —ara Synlab—, totes dues germanes van continuar treballant allà. Al laboratori, feia força anys que estudiaven la medicina antiedat, sent pioners en anàlisis per mesurar l’envelliment en marcadors com el nivell d’oxidació. Va ser aquí, parlant amb metges a qui els enviaven els resultats, quan van detectar que hi havia molts complements alimentaris que no arribaven a Espanya. Els havien començat comprant per a la família, però van veure que hi havia una oportunitat per fer-los arribar a més clients. L’any 2008 van obrir un local per vendre aquests productes difícils de trobar, ubicat al Passeig de la Bonanova, “com un hobby de cap de setmana”, expliquen les germanes.

Uns anys després, Cristina Sabater, consellera delegada de Salengei, va deixar el laboratori quan es van convertir en el distribuïdor espanyol per a farmàcies de productes antienvelliment de grans marques internacionals de suplements, com la japonesa Osato i l’holandesa Rejuvenal. La cosa va anar creixent i van traslladar la seva botiga a la Via Augusta, on encara segueixen.

La botiga de Salengei a la Via Augusta.

Però es notava la trajectoria familiar i Glòria Sabater, doctora en Farmàcia i directora tècnica de Salengei, es va posar a desenvolupar els seus propis productes quan van tornar a trobar nous nínxols de mercat. També van donar amb ineficiències del sector, com haver de comprar més d’un complement per a un mateix símptoma, amb clients que arribaven a enviar fulls d’Excel de tot el que els havien recomanat, motiu pel qual van optar per oferir suplements amb una aproximació múltiple per a conseqüències de l’envelliment, com les defenses baixes, els problemes de son, el colesterol o les males digestions.

Actualment, Salengei compta amb una cartera de gairebé 20 referències, a les quals sumarà enguany un complement per a la menopausa. De l’R+D s’encarrega Glòria Sabater, qui estudia els assajos clínics sobre antienvelliment i dissenya les fórmules, definint els ingredients i les dosis necessàries. La fabricació s’externalitza a un laboratori a Espanya. Aquí cal recordar que els complements alimentaris no substitueixen una dieta equilibrada, com tampoc serveixen per tractar ni prevenir cap malaltia; per a això últim, hi ha els medicaments.

L’expansió internacional arriba després de la seva participació l’any passat a Vitafoods, fira professional que ara es mudarà a Barcelona

Amb més de 15 anys de trajectòria, la facturació de Salengei el 2024 va ser de 2,5 milions d’euros. Els ingressos es reparteixen entre un 60% de la distribució de productes i un 40% de la venda de la seva pròpia marca, amb uns preus que van des dels 30 euros fins als 100 euros. Recentment, han entrat en el mercat digital d’Alibaba per a negocis, on ja hi ha fabricants interessats en les seves fórmules. Amb una plantilla de 20 treballadors, l’empresa reinverteix tots els beneficis, que representen un 10% de la facturació.

La companyia barcelonina espera que l’entrada en nous mercats els permeti augmentar els ingressos, amb el focus posat a Europa, en mercats com Bèlgica, Països Baixos, països nòrdics i països bàltics, però també es troben en converses per arribar a Xile i la Xina. L’expansió internacional de l’empresa arriba després de la seva participació l’any passat a Vitafoods, fira professional que històricament se celebrava a Ginebra i que ara es mudarà a Barcelona. La consellera delegada de Salengei espera que l’arribada a la capital catalana, a més de fer-ho tot més fàcil, els permeti accedir a un públic més europeu, amb l’anterior seu més dominada pels visitants suïssos.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Trencadís

Les galeries catalanes viatgen cap a Arco

La fira d'art contemporani madrilenya també comptarà amb projectes d'artistes catalans

21 de febrer de 2025
  • Opinió

Gaudir Ildefons Cerdà

A pesar dels recents homenatges al nostre llegendari urbanista, la figura d’Ildefons Cerdà encara resta…

21 de febrer de 2025
  • Good News Barcelona

El Parc Científic de Barcelona s’acomiada de la seva acceleradora després de captar 107 milions

No s'ha posat sobre la taula cap continuació d'aquest programa per donar suport a 'startups'…

21 de febrer de 2025
  • Good News Barcelona

Mango torna a apostar per la Diagonal amb la primera botiga de la seva línia de llar

La cadena de moda suma un nou local a l'avinguda, on acaba d'inaugurar una 'flagship'

21 de febrer de 2025
  • Good News Barcelona

La multinacional Foundever obre un laboratori de IA global a Barcelona

La companyia especialitzada en atenció i experiència del client aposta per la ciutat com a…

21 de febrer de 2025
  • Good News Barcelona

La Barcelona de l’espectacle exhibirà la seva potència i reptes a Moments Estel·lars

La pròxima sessió del cicle organitzat per ‘The New Barcelona Post’ se submergirà en un…

20 de febrer de 2025