Ecosistema emprenedor

Cooltra porta les seves bicicletes compartides a Torí

Es tracta de la segona ciutat europea on posa en marxa un model que va començar a provar a Barcelona l'estiu de 2020

Cooltra s’aferma a Itàlia. La companyia de mobilitat ha portat les seves bicicletes elèctriques d’ús compartit per minuts a Torí, començant a operar aquest juny amb 140 bicis i amb l’objectiu d’arribar a les 500 en els pròxims mesos. Es tracta de la segona ciutat europea on posarà en marxa un model que va començar a provar a Barcelona l’estiu de 2020 i ha registrat 300.000 usos al llarg d’aquests tres anys.

No és la primera vegada que l’empresa liderada per Timo Buetefisch trepitja aquesta ciutat del nord d’Itàlia, on va exportar el seu servei de motosharing el febrer passat amb 400 motos elèctriques. Cooltra també és present a Milà i Roma amb les seves motocicletes elèctriques des de fa sis anys.

Mentre que les seves bicis només es poden trobar a Barcelona i Torí, les seves motos circulen per vuit capitals europees. Sense comptar la ciutat d’origen de l’empresa, Barcelona, ni les italianes, cal afegir Madrid, València, Lisboa i París.

La companyia va tancar una ronda de 25 milions d’euros a finals de l’any passat per avançar en la seva expansió europea, portant el seu model de lloguer de vehicles per a empreses a Polònia i Alemanya. L’ampliació de capital va elevar als 100 milions d’euros els recursos captats en les diferents rondes de finançament que ha aixecat des del 2006.

Amb tot, l’empresa va registrar una facturació de 47 milions d’euros el 2022, un 48% més respecte a l’any anterior. Amb les seves dues línies de negoci, tant el lloguer de bicis i motos elèctriques a particulars com el lloguer de vehicles a empreses i administracions, Cooltra compta amb una flota de 20.000 vehicles i més de 100 punts de lloguer. La primera pota, amb clients com Just Eat, Getir, Glovo, Wallbox i el Seprona, es va emportar uns ingressos de 26 milions d’euros l’any 2022, un 42% més respecte a l’exercici anterior gràcies a l’auge del menjar a domicili, mentre que la segona, 20,8 milions d’euros, un 55% més. La plantilla se situa en els 400 treballadors.

 

 

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els britànics pugnaran amb Nova Zelanda per la Copa de l’Amèrica

L’Ineos Britannia s'imposa sobre l'equip italià després d'onze regates i guanya per primera vegada la…

4 d'octubre de 2024
  • Opinió

Palau 100, de nou l’excel·lència

El curs comença amb un concert que preludia una temporada memorable

4 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

La ‘Carmela’ de Plensa es queda

El rostre davant del Palau de la Música renova la seva relació amb la ciutat…

4 d'octubre de 2024
  • Música

Rússia, per començar

El Palau de la Música estrena temporada amb un esclatant repàs a dos clàssics de…

4 d'octubre de 2024
  • Opinió

Barcelona es bolca amb la Copa de l’Amèrica i el ‘retail’ es reinventa per al moment

La competició converteix la ciutat en un escenari vibrant on el comerç local aprofita cada…

3 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

BNEW encara la seva cinquena edició com a esdeveniment de referència de l’economia del futur

La cita reunirà més de 12.000 assistents en una edició en la qual comptarà amb…

3 d'octubre de 2024