Ecosistema emprenedor

Cooltra porta les seves bicicletes compartides a Torí

Es tracta de la segona ciutat europea on posa en marxa un model que va començar a provar a Barcelona l'estiu de 2020

Cooltra s’aferma a Itàlia. La companyia de mobilitat ha portat les seves bicicletes elèctriques d’ús compartit per minuts a Torí, començant a operar aquest juny amb 140 bicis i amb l’objectiu d’arribar a les 500 en els pròxims mesos. Es tracta de la segona ciutat europea on posarà en marxa un model que va començar a provar a Barcelona l’estiu de 2020 i ha registrat 300.000 usos al llarg d’aquests tres anys.

No és la primera vegada que l’empresa liderada per Timo Buetefisch trepitja aquesta ciutat del nord d’Itàlia, on va exportar el seu servei de motosharing el febrer passat amb 400 motos elèctriques. Cooltra també és present a Milà i Roma amb les seves motocicletes elèctriques des de fa sis anys.

Mentre que les seves bicis només es poden trobar a Barcelona i Torí, les seves motos circulen per vuit capitals europees. Sense comptar la ciutat d’origen de l’empresa, Barcelona, ni les italianes, cal afegir Madrid, València, Lisboa i París.

La companyia va tancar una ronda de 25 milions d’euros a finals de l’any passat per avançar en la seva expansió europea, portant el seu model de lloguer de vehicles per a empreses a Polònia i Alemanya. L’ampliació de capital va elevar als 100 milions d’euros els recursos captats en les diferents rondes de finançament que ha aixecat des del 2006.

Amb tot, l’empresa va registrar una facturació de 47 milions d’euros el 2022, un 48% més respecte a l’any anterior. Amb les seves dues línies de negoci, tant el lloguer de bicis i motos elèctriques a particulars com el lloguer de vehicles a empreses i administracions, Cooltra compta amb una flota de 20.000 vehicles i més de 100 punts de lloguer. La primera pota, amb clients com Just Eat, Getir, Glovo, Wallbox i el Seprona, es va emportar uns ingressos de 26 milions d’euros l’any 2022, un 42% més respecte a l’exercici anterior gràcies a l’auge del menjar a domicili, mentre que la segona, 20,8 milions d’euros, un 55% més. La plantilla se situa en els 400 treballadors.

 

 

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024