Good News Barcelona

Cooltra va facturar 45 milions el 2023 amb el ‘motosharing’ com a palanca de creixement

El servei de vehicles compartits va copar dos terços de la facturació del grup, mentre que la resta va provenir de la seva àrea B2B, que va entregar 1.600 vehicles a 361 clients

Les motos i bicicletes de sharing i de renting de Cooltra van conduir al grup a facturar el 2023 un total de 45 milions d’euros. L’activitat de l’any passat va generar un ebitda per a la companyia de set milions, un 35% més que l’any anterior. Aquest creixement va tenir com a propulsor el seu servei de sharing, amb presència a Espanya, Itàlia, Portugal i França. Amb una flota de més de 14.000 vehicles, la facturació d’aquesta àrea de negoci va escalar l’any passat des dels 26 als 31 milions d’euros. Aquesta xifra va representar un 19% més per a l’empresa, que va ser la primera en oferir el servei de motosharing a Europa. 

Creada el 2006 a Barcelona amb una única oficina amb 50 motos, ara el grup lidera el servei de motosharing a Espanya i Itàlia, on va tancar el passat exercici amb una quota de mercat de més del 40% i del 70%, respectivament. Aquest creixement es va veure potenciat també pel desembarcament a dues noves ciutats: Torí i Sevilla, que se sumen a la llista d’un total de nou urbs en les quals la companyia ofereix aquest servei de motos compartides. Després de l’aterratge de Cooltra, Torí s’ha convertit en la segona ciutat, per darrere de Barcelona, a comptar amb un servei de bikesharing, amb 200 bicicletes elèctriques compartides. 

L’àrea de negoci B2C no és l’única dins de l’estratègia de creixement de Cooltra, que també inclou la seva línia B2B tant a Espanya com a la resta d’Europa, amb la qual va facturar 14 milions. A través d’aquesta, ofereix vehicles a empreses, administracions públiques i cossos policials, inclosos els Mossos d’Esquadra. En aquest àmbit, el grup va entregar prop de 1.600 vehicles a 361 clients el 2023. Aquesta àrea de negoci, present en més de 50 ciutats en set països europeus, compta amb una flota de 7.000 vehicles. A més, la companyia ha llançat una nova divisió de bicicletes públiques d’ús compartit per a ajuntaments com a novetat de 2023. 

El creixement del grup reflecteix el seu “esforç per donar resposta a més de 2 milions d’usuaris a Europa i a més de 1.000 companyies i administracions públiques en el seu camí cap a la mobilitat sostenible”, segons el fundador de Cooltra, Timo Buetefisch. El també CEO de la companyia, la plantilla de la qual compta amb 400 treballadors, ha destacat que el grup va tancar el 2023 una operació de finançament de 22 milions per impulsar el seu creixement internacional. D’aquests, 18 van provindre d’un préstec sindicat entre diverses entitats bancàries, que Buetefisch interpreta com “un aval a un model que aposta per la descarbonització de les ciutats europees a través d’una mobilitat lliure d’emissions”.

Motos de ‘sharing’ de Cooltra.
Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024