Damm es converteix en el primer gran patrocinador de la Copa Amèrica de Vela

La marca barcelonina signa un dels contractes d'esponsorització més importants de la seva història i també donarà suport econòmicament a l'equip defensor del títol, l'Emirates Team New Zeland, que lluirà el logotip d'Estrella Damm a les veles de la seva veloç embarcació

Damm ha signat un dels majors patrocinis de la seva història. Serà un dels espònsors oficials de la 37a Copa Amèrica de Vela que se celebrarà a Barcelona el 2024 i, a més, també patrocinarà l’equip defensor del trofeu, l’Emirates Team New Zeland, que lluirà a les veles de la seva nau el logo d’Estrella Damm.

Així ho han anunciat aquest dilluns a Barcelona el conseller delegat de la Copa Amèrica, Grant Dalton, i el director general de Damm, Jorge Villavecchia, en un acte celebrat a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm que ha reunit altres personalitats com Aurora Catà, vicepresidenta de l’empresa organitzadora de la competició, America’s Cup Events Barcelona (ACE Barcelona); Ramon Agenjo, conseller de Damm; i Mercè Conesa, consellera delegada de Barcelona Global.

“Tenim una alegria enorme de poder-nos associar novament amb la Copa Amèrica; estem desitjosos que comenci aquest esdeveniment, que suposa una oportunitat única generadora d’una enorme riquesa per a Barcelona”, ha destacat Villavecchia, després de recordar que Damm ja es va associar amb aquesta important competició internacional el 2005 per patrocinar les edicions que es van celebrar a València el 2007 i 2010. “La Copa Amèrica situarà Barcelona com l’epicentre esportiu internacional, reunint als millors regatistes i equips de vela de tot el món”. “Estem segurs que la col·laboració entre Estrella Damm i la Copa Amèrica contribuirà a la projecció internacional de la ciutat de Barcelona i de la marca Estrella Damm, present ja en més de 130 països a tot el món”, ha afirmat el directiu.

Segons Grant Dalton, des d’aquella primera associació el 2005, “la marca Damm ha explotat internacionalment”. L’executiu ha celebrat que ha pogut negociar els termes de l’acord “amb el mateix equip de persones” que fa 18 anys, “cosa que és molt poc freqüent i que diu molt a favor de l’empresa”. “Per nosaltres, és com tornar a casa; Damm és part de la família de la Copa Amèrica, és una continuació”, ha subratllat. Segons Dalton, comptar amb l’esponsorització de Damm és natural, ja que “Barcelona és Damm i Damm és Barcelona”.

Villavecchia ha destacat la vinculació de més de dues dècades entre la marca i l’esport de la vela, perquè a més d’aliar-se a la Copa Amèrica, també van donar suport a la Barcelona World Race i cada estiu participa en la Copa del Rei de Vela que se celebra a Palma de Mallorca. Damm patrocina també molts altres esports i, en especial, el futbol, el bàsquet, el tenis, el pàdel i el golf.

Jorge Villavecchia amb Grant Dalton a l’acte de signatura del patrocini. ©Inés Baucells

Damm no ha volgut xifrar la inversió que destinarà al suport de la Copa Amèrica de Vela i tampoc ha indicat l’import del patrocini per ser-ne la cervesa oficial, tot i que Villavecchia ha reconegut que es tracta d'”un dels més importants” que ha signat mai la companyia, que també és patrocinadora, per exemple, del Barça. L’executiu ha explicat que en paral·lel als diners que rebrà ACE Barcelona i l’equip Emirates Team New Zeland, Damm destinarà “una gran inversió addicional” destinada a les campanyes de màrqueting i d’activació per fer arribar la competició a tots els ciutadans. “Organitzarem tota mena d’esdeveniments; la Copa Amèrica serà fonamental per a la gastronomia de Barcelona”, ha manifestat el director de Damm.

Grant Dalton ha tornat a manifestar la satisfacció que suposa haver triat Barcelona com a nou escenari del trofeu esportiu més antic de la història, ja que data de l’any 1851. “Els vaixells podran navegar molt a prop de la costa, cosa que és molt poc freqüent; des de la platja els ciutadans podran seguir la cursa”, ha explicat, després d’apuntar que estan dissenyant un village de grans dimensions al Moll de la Fusta que comptarà amb pantalles gegants per poder seguir també la competició. El màxim responsable de l’esdeveniment també ha assenyalat que ja està en marxa la transformació de l’antic IMAX, on s’instal·larà l’America’s Cup Experience, un centre d’interpretació de la carrera, i on s’obrirà també un restaurant.

Una altra de les seves satisfaccions és que totes les bases dels equips participants estaran ubicades “en ple centre de la ciutat” gràcies a les característiques del Port de Barcelona, un fet “increïble” en comparació amb les possibilitats que ofereixen altres ciutats. “La Copa Amèrcia és clarament un accelerant de tots els canvis que experimentarà el port; tot es farà més de pressa”, ha destacat, en referència també a la transformació del Port Olímpic.

 

Villavecchia també ha anunciat un acord per patrocinar l’equip que lidera Dalton, l’Emirates Team New Zeland, on serà un dels patrocinadors principals, juntament amb Omega, Toyota i l’aerolínia Emirates. “Veure lluir la marca Estrella Damm a la vela del vaixell defensor és la cirereta del pastís, espero que guanyem!”, ha emfatitzat.

Aquesta mateixa setmana, el grup familiar barceloní Puig també preveu anunciar un acord de patrocini amb la Copa Amèrica de Vela, considerada com la tercera competició esportiva amb més impacte mundial, darrere dels Jocs Olímpics i el Mundial de Futbol.

Grant Dalton ha avançat que en les “pròximes setmanes” arribaran a Barcelona els equips que disputaran la competició que encara no són aquí, de manera que, a mitjans del mes de juliol, tots ja estaran navegant en aigües barcelonines” preparant-se per a la primera regata, que se celebrarà al setembre a Vilanova i la Geltrú. Segons Dalton, també està ja a bord d’un vaixell rumb a Barcelona la nova nau amb què l’Emirates Team New Zeland defensarà el títol.

La Copa Amèrica de Barcelona podria generar un retorn econòmic de 1.200 milions d’euros per la capital catalana, xifra equivalent 0,5% del PIB de Catalunya. A més, l’esdeveniment generarà 19.000 llocs de treball a temps complet, segons un estudi efectuat per la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

 

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024