El negoci de la cervesera Damm ha superat els nivells prepandèmia el 2021. La companyia que presideix Demetrio Carceller ha tancat el darrer any amb una facturació de 1.488 milions d’euros, un 21,5% més respecte del 2020 i un 7,5% superior a 2019 (1.385 milions d’euros). Així mateix, el darrer exercici ha culminat amb un benefici net de 121,3 milions d’euros, en línia amb els guanys de 120 milions obtinguts el 2019.
El creixement en vendes, que han experimentat augments significatius en totes les categories de producte, es deu en bona part al progressiu augment de l’activitat al canal de bars i restauració, en sintonia amb la recuperació turística, tant nacional com internacional, segons destaca la pròpia companyia. Això ha permès que el fabricant incrementés la producció fins a 19,33 milions d’hectolitres anuals.
L’empresa ha continuat potenciant la seva presència internacional, una tasca a què destina un equip de més de 250 persones, com un dels eixos de creixement. El pla estratègic de Damm per al període 2022-2025, amb què preveu superar els 2.000 milions de facturació, té per objectiu duplicar la seva xifra de negoci al mercat internacional, que actualment suposa més d’un 25% de la seva activitat, incrementant els seus esforços a l’expansió en grans mercats (Àfrica, Àsia i Llatinoamèrica). Actualment, la companyia comercialitza i distribueix els seus productes a més de 130 països amb un creixement sostingut en els passats exercicis. La companyia va augmentar la seva plantilla en 393 persones, aconseguint els 5.100 empleats a tot el món.
En el capítol d’inversions, el grup barceloní destaca que l’any passat va culminar l’adquisició del 50% que no controlava del capital de Cacaolat —Cacaolat, Letona, Laccao i Agama— convertint-se, així, en únic accionista de la companyia.
Noves inversions
Per al present exercici, del qual informarà a la propera junta d’accionistes del proper 24 de maig, Damm inaugurarà al juny una nova línia per envasar llaunes a la planta que la companyia posseeix al Prat del Llobregat, que suposarà la creació de 50 nous llocs de treball. La línia ocuparà una superfície d’11.600 metres quadrats i ha suposat una inversió de 25 milions d’euros. Addicionalment al tren d’envasat, que compta amb els avenços més grans en tecnologia i eficiència energètica, també s’ha construït un nou edifici auxiliar.
En paral·lel, i dins de l’estratègia de millores constants, es troben diferents projectes d’optimització als departaments de logística i operacions, amb l’objectiu d’aconseguir importants avenços en quant a l’eficiència i la productivitat que permetin absorbir increments en els costos derivats de factors externs de la producció.
En aquest sentit, Damm ha avançat que el 2022 s’està perfilant com a “un any especialment complex com a conseqüència de l’increment de costos de producció, tant de matèries primeres com de materials d’envasat, així com dels costos energètics i de transport”, segons un comunicat.
En matèria mediambiental, continua treballant per minimitzar l’impacte de la seva activitat i fomentant la sostenibilitat. Així, el 2021, la inversió en activitats de millora de rendiment mediambiental va superar els 6 milions d’euros i ha culminat el projecte de substitució dels plàstics decorats dels packs de llaunes per un embalatge elaborat amb cartró procedent de boscos gestionats de manera sostenible i responsable.