Des dels bulliciosos carrers de Barcelona fins als gratacels de Nova York, es despleguen dos mons que brillen amb llum pròpia i comparteixen una connexió en termes de moda i gastronomia. No obstant això, totes dues ciutats tenen lliçons valuoses per oferir i aprendre l’una de l’altra, especialment en el món del retail.
Barcelona per a mi és sinònim d’orgull, tradició i avantguarda. La ciutat és admirada per la seva riquesa cultural, amb llocs emblemàtics com la Sagrada Família, botigues de productes artesanals i mercats tradicionals. El Mercat de la Boqueria, per exemple, va ser triat el millor mercat del món pels Global Tastemakers Awards de la publicació Food & Wine al maig d’enguany, superant a gegants com el Tsukiji Outer Market de Tòquio i el Borough Market de Londres. Aquesta no és la primera vegada que rep un reconeixement internacional.
A Barcelona, trobem botigues locals que són motiu d’orgull. Establiments amb ànima com la botiga de roba de luxe multimarca Santa Eulàlia, marques de moda nascudes en línia com Nude Project, Mietis i Thinking Mu. O joieries emblemàtiques com Tous i, de la nova era, com PdPaola.
A més, botigues d’alimentació com a Xocolates Simón Coll, que va obrir al desembre una botiga en el cor de l’Eixample, i conceptes innovadors com Ametller Origen, una empresa catalana que fa més de dues dècades que consciencia sobre la importància de la bona alimentació.
Perdre’s per barris com Poble Nou, el Gòtic, Ciutat Vella i l’Eixample revela una ciutat rica en cultura, moda i gastronomia. Barcelona és una ciutat que exporta des de casa i té el potencial de ser una referència mundial si arriba a creure-s’ho.
Nova York és per a mi innovació i grandesa. A la ciutat es troben excel·lents comerços, com la botiga de formatges Murray’s Cheese en Long Island, on sempre compraré quan estic de viatge a la ciutat. No obstant això, siguem honestos: el que predomina són les grans cadenes internacionals. I el romanticisme. Magnolia Bakery, per exemple, s’ha convertit en la pastisseria més cèlebre de la ciutat després d’aparèixer en un capítol de Sexe a Nova York.
El que admiro de Nova York és la seva capacitat per a pensar en gran. L’energia de la ciutat et fa sentir que tot és possible i els seus projectes es conceben a gran escala, com si no hi hagués límits.
Barcelona té tot el necessari per a aconseguir noves altures, només fa falta potenciar la ciutat. La gran diferència que veig entre Nova York i Barcelona, és que a Nova York, potser no ho tenen tot, però sí que ho creuen. A Barcelona, comptem amb un Passeig de Gràcia que, encara que no sigui la Cinquena Avinguda, juntament amb més de setanta barris vibrants, mar, muntanya i comerços excepcionals, pot posicionar-se com un referent mundial.
Barcelona ho té tot, simplement necessita potenciar el sentiment d’orgull, el seu focus econòmic i la seva identitat com a ciutat
Adoptar una mentalitat global i exportar des de casa és crucial. Mango és un exemple d’una marca amb arrels a Barcelona que ha conquistat el món, fins i tot la Cinquena Avinguda. Barcelona necessita aquesta visió global per a no tancar-se, mostrant al món la seva riquesa i aconseguint noves fites.
Cada vegada que torno a casa després d’un viatge a Nova York, m’adono de com n’és de meravellosa Barcelona i de com, amb les estratègies adequades, pot convertir-se en la millor ciutat del món. Sí, he dit bé: la millor ciutat del món.
Barcelona ho té tot, simplement necessita potenciar el sentiment d’orgull, el seu focus econòmic i la seva identitat com a ciutat. Amb aquesta mentalitat, pot arribar a ser imparable.
Un referent a tot el món.