Post-Data

De Naturgy a Mango, Damm, Sabadell i Glovo, el rànquing de les marques més valuoses

La plataforma barcelonina de delivery entra per primera vegada a la classificació de les 30 marques més potents d'Espanya elaborada per Kantar. CaixaBank ha sigut la marca que més s'ha revalorat el 2021 gràcies a l'absorció de Bankia.

Glovo entra al rànquing de les 30 marques més valuoses d’Espanya. La plataforma de lliuraments ultraràpids i menjar a domicili, que acaba de ser adquirida per Delivery Hero, s’ha situat al lloc número 20 d’una classificació liderada per Zara, Movistar i Banco Santander. La marca de la companyia fundada per Oscar Pierre i Sacha Michaud ha assolit aquest 2021 un valor de 648 milions de dòlars (567 milions d’euros), segons el càlcul realitzat per la consultora Kantar.

Glovo amplia així el nombre de marques més destacades d’Espanya que es gestionen des de Catalunya —un terç del Top 30—, juntament amb Naturgy (núm. 7 del rànquing), CaixaBank (13), Mango (17), Catalana Occidente (23), Estrella Damm (26), Banc Sabadell (28) i Seat (29). A més a més de Zara, en el rànquing Kantar Brand Z hi ha quatre marques més del grup gallec Inditex, de les quals, tres també tenen les seves oficines centrals a Catalunya: Massimo Dutti (10), Bershka (11) i Stradivarius (14).

Totes elles han incrementat el seu valor el darrer any, excepte Sabadell. En aquest sentit, CaixaBank, que ha culminat la integració de Bankia i ha implantat la seva marca a tota la xarxa unificada, és l’empresa que més ha vist incrementar la valoració de la seva ensenya, amb un creixement del 48%, escalant tres posicions al rànquing, amb 1.733 milions de dòlars (1.519 milions d’euros). Seat és una altra de les marques que s’ha anotat un creixement més rellevant, amb una alça del 27%.

El valor conjunt de les 30 principals marques espanyoles va escalar un 11% el 2021, passant dels 88.420 milions de dòlars (77.387 milions d'euros) als 97.786 milions de dòlars (85.588 milions d'euros), si bé la seva valoració encara se situa un 6% per sota de la del 2019, és a dir, encara no s'ha recuperat tot el valor perdut durant la pandèmia.

No hi ha hagut canvis en les deu primeres posicions del Top 30, de fet, es manté invariable des del 2018. Per contra, sí que s'han produït tres noves entrades a la resta de la taula. A més de Glovo, que ha saltat a la vintena posició, debuten al rànquing l'asseguradora Mutua Madrileña (22) i la cadena hotelera Meliá (27).

 

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Eholo, el ‘software’ per a psicòlegs que assumeix la seva càrrega administrativa

La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…

21 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Els Llums de Sant Pau proposa un viatge per les tradicions nadalenques del món

L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Les empreses catalanes capten 1.540 milions dels fons Next Generation des de 2021

Prop de 600 projectes empresarials s'han beneficiat de les convocatòries, un 66% dels quals han…

21 de novembre de 2024
  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024